wtorek, 15 sierpnia 2017

Hennowanie włosów - MIX - Henna Swati Ayurveda jasny brąz + Khadi Henna z amlą w puszcze

Witajcie,
w TYM poście pisałam Wam o moich doświadczeniach z henną Swati Ayurveda - dawał ona przyjemny chłodny, ale niestety bardzo krótkotrwały efekt. Postanowiłam ją mieszać z innymi hennami, których działanie już znam.
Ten post powstał z myślą o tych, którym tak jak mi zostają różne resztki henny, i właściwie nie wiadomo co z nimi zrobić. Zawsze można po prostu dodać je do odżywki, ale że ja lubię eksperymentować z kolorami, to ja ciągle mieszam, i mieszam nawet te z pozoru gotowe mieszanki.

Trzy kolejne hennowania to miksy:
  • Swati Ayurveda - jasny naturalny brąz
  • Khadi - henna z amlą w puszce
Ten miks to takie pomieszanie dwóch światów. Swati daje lekko chłodny odcień, natomiast Khadi to typowy rudzielec. 



I hennowanie:
  • Swati - 50g
  • Khadi - 20g
  • henna dojrzewała 1h, na włosach trzymałam ją 1,5h
W takiej mieszance indygo jest niewiele, dlatego wiedziałam, że włosy nie będą ciemne, ale byłam bardzo ciekawa ile tam będzie rudości.






II hennowanie (3 tygodnie później):
  • Swati - 32g
  • Khadi - 15g


















III hennowanie (4 tygodnie później):
  • 25g Swati
  • 12,5g Khadi

Rany, jak te włosiska szybko rudziały.

Podsumowując moją przygodę z henną Swati Ayurveda muszę przyznać, że miło było spróbować czegoś innego. Uważam, że siła i trwałość jej koloru jest słabsza, niż w przypadku używanych przeze mnie wcześniej gotowych mieszanek o tym samym kolorze z Khadi czy Orientany.
Mała ilość indygo (to ono odpowiada za ciemny kolor) w moich mieszankach sprawiło, że włosy z każdym hennowaniem były coraz bardziej rude (gołym okiem było widać jak henna przejmuje władzę nad indygo).
Henna Swati nie działała też tak dobrze na moje włosy i skalp. Zawsze po hennowaniu moje włosy były bardziej grube i mięsiste, w przypadku Swati ten efekt jest jednak trochę słabszy.

Czy kupię jeszcze hennę Swati Ayurveda?
Ten kolor już raczej nie, ale coś ciemniejszego, czemu nie.
Kolor jasny brąz będzie dobry, gdy będę chciała schodzić z henny i iść w kierunku naturalnego koloru włosów - u mnie średni brąż (tak, często o tym myślę). Uważam, że będzie on ładnie i delikatnie tuszował (ale tu jest jeden bardzo ważny warunek (przynajmniej ja bym tak zrobiła) mieszankę rozrabiamy chwilę przed nałożeniem jej na włosy i trzymamy max 1h) różnice między mysimi odrostami i włosami, w które henna się już mocno wgryzła.

Aktualnie mam kilka opakowań henny Khadi (w naprawdę różnych kolorach). Myślę o dokupieniu Indygo i Amli, i robieniu mieszanek w celu ochłodzenia koloru. Marzy mi się średni brąz, lekko płowy, ale to chyba nierealne w przypadku henny.

Lubicie eksperymentować z henną?
Lubicie rudzielców?
całuję
Jola

4 komentarze:

  1. Rudy fajnie musi wyglądać latem, w słońcu, chociaż mi podobały sie Twoje włosy jak były ciemniejsze. Powodzenia w dalszych eksperymentach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, eksperymenty będą, ale już nie planuję więcej takiej rudości. Mu po prostu lepiej w chłodnych kolorach.

      Usuń
  2. Rzeczywiście, coraz większy Rudzik z Ciebie Jolu :D Pamiętam, jak niedawno pisałaś u mnie, że właśnie niekoniecznie polubiłaś się ze Swati i zdecydowanie lepiej wolisz Khadi. Ja właśnie czekam na 3 puszkę Swati, ale zawsze jest to czysta henna. Moje włosy z zasady mają być rude, więc może to kwestia pożądanego koloru. Mnie Khadi bardziej przesusza i kolor utrzymuje się krócej no i druga sprawa to wydajność w stosunku do ceny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak u mnie to kwestia koloru. Ale kupując gotowe miksy muszę się z tym liczyć, że nie wszystko zawsze wyjdzie tak jak chcę.
      Ale jak tak bardzo chcę się pozbyć tych różnych opakowań z resztkami henn, że mieszam. Do tego boję się trochę indygo, nie chcę mieć bardzo ciemnych włosów. Ale teraz kupiłam czyste indygo i amlę, tez wzięłam z Khadi, bo będę je dodawała do mieszanek Khadi.
      U mnie własnie Khadi jest bardziej henną (zapach, jeszcze do kilku myć włosów farbuję wodę), ale też bardziej pogrubia moje włosy, nadaje im ładniejszy skręt.
      Gdy już wykończę to co mam z Khadi, kupię już czystą hennę, a nie mieszanki. Myslę o tych z Mazideł lub Pola Henny.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń