wtorek, 31 stycznia 2017

Włosy uczą się skrętu... (aktualizacja włosów) - Aubrey, 100%Pure, Klorane, Floreme, Les Argiles Du Soleil

Wszystkie posiadaczki włosów kręconych wiedzą, że po cięciu na mokro włosy/loki muszą na nowo odnaleźć się... na głowie/nauczyć się skrętu. Jakkolwiek dziwacznie to brzmi, to ja to zjawisko obserwuję u siebie od lat.

Co po cięciu?
Nie ukrywam, że moje mocne cięcie podyktowane było wielką potrzebą zmiany, ale też odpowiedzią na wołanie moich włosów o pomoc. W poprzednich postach starałam się pokazać Wam, jak włosy na skutek różnych problemów zdrowotnych, bardzo potrafią się zmienić.

Założenia:
- po wizycie u fryzjera oczyszczam włosy, ale jednocześnie nawilżam skórę słowy,
- robię wszystko, aby móc myć włosy co dwa dni, a nie jak teraz codziennie,
- mocno nawilżam włosy, walczę o ładny skręt,
- uczę się stylizować włosy (był to mój cel na 2016 rok, ale niestety poza zakupem kilku żeli i pianek nic więcej się nie odbyło, ale w tym roku chcę to zmienić),
- chcę odstawić mocne detergenty, ze smutkiem stwierdzam, że nie tylko SLS, SLeS, MLS, ale też ALS źle wpływają na moje włosy i skórę głowy,
- wracam do robienia "włosowych" notatek - systematyczne notowanie czego się używa aktualnie w pielęgnacji + zdjęcia naprawdę dużo daje w walce o włosy,
- schodzę w zapasów (tak, jasne piszę to każdego roku, ale w tym wierzę się uda, otwierają się przede mną drogi, na które nie chcę wejść z koszami kosmetyków, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że minimalizm kosmetyczny nie jest po prostu dla mnie).



I mycie:

Szampon - Les Argiles Du Soleil - Szampon do włosów przetłuszczających z zieloną glinką - kupiłam go już wiele miesięcy temu, kierowałam się ciekawością i dobrym składem, ale niestety po tym jak zakupy do mnie dotarły okazało się, że producent zmienił skład szamponu - dodał do niego SLeS. Postanowiłam używać go jako szampon mocno oczyszczający, kilka razy w miesiącu. Włosy zawsze myłam nim dwukrotnie - i naprawdę zawsze były one bardzo dobrze oczyszczone, puszyste. Gdy stosowałam go zbyt często i jeszcze do spółki z szamponami z ALS, to zaczęło pojawiać się ściągnięcie skóry głowy, pieczenie, swędzenie i włosy zaczęły się jeszcze szybciej przetłuszczać. Moje kręcone włosy nie znoszą mocnych detergentów, bardzo szybko ucierpiały na tym loki - włosy zaczęły się dziwnie prostować, puszyć i wizualnie było ich coraz mniej.
Jednocześnie nie mogę powiedzieć, że jest to zły szampon - nie! Stosowany z głową (czyli jako oczyszczający raz na 7-15 dni) ma szansę się sprawdzić, ale ja jednak ze względu na obecny w nim SLeS nie planuję kolejnego zakupu.

Maska - 100% Pure - maska algowa do włosów - droga, ale cudowna maska. Nigdy mnie nie zawiodła, sprawdzała się nawet wtedy, gdy miałam długie włosy. Mocno nawilża, ale nie obciąża włosów. Typowa dla marki 100% Pure krucha konsystencja, i piękny zapach. Skład!!! - boski!!!
Po użyciu szamponu Les Argiles nałożyłam maskę na 10 minut na włosy i na 2-3 minuty małą ilość na skalp. O dziwo, mogłam włosów nie myć dwa, a nie jak zazwyczaj jeden dzień. Fenomen.







II mycie:

Szampon - Florame - szampon do włosów przetłuszczających się - bardzo ciekawy skład + ALS. Wstępnie jestem na tak, ale to jeszcze za wcześnie na pełne podzielenie się swoją opinią

Maska - Aubrey - naprawcza maska do włosów zniszczonych z algami niebieskimi i masłem Shea - na moich długich i bardzo mocno porowatych włosach nie sprawdzała się niestety - wieczny puch!!!
Na krótszych włosach maska sprawdza się znacznie lepiej - ale nadal je puszy, co przy mojej obecnej fryzurze objawia się olbrzymią objętością, ale też i skrętem. Tak jak maska 100% Pure nałożona na skalp cudownie go nawilżyła i uelastyczniła bez przetłuszczania, tak ta niestety mocno przetłuściła skalp. Zauważyłam też, że maska lekko usztywnia włosy.



III mycie:

Szampon - Les Argiles Du Soleil - Szampon do włosów przetłuszczających z zieloną glinką - (zobacz wyżej)
Odżywka - Klorane - balsam do włosów na bazie chininy i witaminy B5 - nie, nie jest to produkt naturalny, ale cały pakiet tych kosmetyków dostałam od siostry, byłam ciekawa ich działania, ale wiem, że tej odżywki raczej nie zużyję. Skład słaby i na włosach też nie robi cudów. Ale dam jej jeszcze raz szansę. Chociaż jak widać na zdjęciu silikony zawarte w jej składzie sprawiły, że moje cienkie włosy błyskawicznie przylgnęły do skóry głowy.


Te z Was, które były ciekawe jak wyglądają moje włosy po cięciu już wiedzą, że przede mną długa droga. Mam nadzieję, że zagęszczę włosy i znajdę swoje pielęgnacyjne perełki. Teraz walczę o nawilżenie, bo w przypadku moich włosów jest to równoznaczne z ładnym skrętem.
Dlatego kilka ostatnich myć włosów, to już jedynie odżywka myjąca, żadnych mocnych detergentów. Bacznie obserwuję skalp i włosy na długości. Dam znać.

całuję
Jola
PS Przepraszam, ale mój blog wariuje i nie dodaje zdjęć w poziomie. Może wiecie jak to zmienić?


30 komentarzy:

  1. Ja też czasem tak mam ze zdjęciami.Wtedy po prostu w folderze ze zdjęciami, obracam dane zdjęcie w kołko(obróc z ruchem wskazówek zegara) i dodaje jeszcze raz na bloggera. Potem zdjęcie dodaje się tak jak powinno :P Może u Ciebie też to pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź, ale nie pomogło :(

      Usuń
    2. Kurcze, to szkoda. Mam nadzieję, że ktoś pomocnie doradzi:))) Widocznie to wiekszy problem niż u mnie :(

      Usuń
  2. Na pewno sobie poradzisz! A może przejrzyj własnego bloga? Nie raz pokazywałaś kosmetyki, po których Twoje włosy pięknie wyglądały - w końcu blog to coś w rodzaju pamiętnika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie zaczynają falować. Wiem jak to jest z kręciołkami, że sprawiają sporo problemów, ale mają jednak swój niepowtarzalny urok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W pionie czy w poziomie włosy wyglądają pięknie! Moim zdaniem cięcie im dobrze zrobiło.
    Nie mogę do Ciebie zaglądać..... Narobiłaś mi ochoty ma maskę 100% pure, ale mam jeszcze 2 nieotwarte maski i dopóki ich nie zużyję nie pozwoliłam sobie kupić następnej :D. Trafia więc na listę :) a moja motywacja do szybszego zużycia tych co mam znacznie wzrosła!

    Joluś, a przed dodaniem na bloga masz te zdjęcia zapisane z pionie? Bo mi się tak czasem robi jak zdjęcie tylko przekręce na komputerze, ale nie zapiszę go w nowym układzie przed dodaniem do posta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy okazję zobaczyć Pani bloga po raz pierwszy, będziemy zaglądać częściej! ❤️ Zapraszamy Panią i czytelników do wzięcia w udziału w konkursie walentynkowym, w którym można wygrać perfumy Carolina Herrera Good Girl, Armani Acqua Di Gio Profumo oraz voucher. Pozdrawiamy! http://wisebears.pl/konkurs-walentynkowy/

    OdpowiedzUsuń
  7. Będzie dobrze Kochana, zobaczysz, że jeszcze będą się kręcić jak szalone, choć już teraz jest fajnie :)

    Po cięciu faktycznie włosy muszą do siebie dojść, znam to z autopsji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odkąd urodziłam też myje codziennie włosy :/ Pewnie ciężkie noce też mają na to wpływ :p Kusisz maseczką algową. Moje włosy są teraz takie suche...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jolu, cięcie zrobiło dobrze Twoim włosom, piękne są! Zawsze zachwycam się Twoimi kręciołkami :)) Taka zmienna pielęgnacja, dobrze robi włosom. Sama u siebie to zauważyłam, że włosy nie lubią monotonii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wiem o co chodzi! moje włosy od razu po myciu są okropne, dopiero kolejnego dnia "wracają" do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och jak mi się podobają Twoje włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować maskę 100% Pure. Wciągam na zakupową listę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A moje zapomniały co to skręt ... chyba na dobre. Zazdraszczam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie po skróceniu włosów zawsze jest walka o skręt.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiła mnie ta maska aloesowa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapewniamy lekarstwa do leczenia różnych problemów zdrowotnych, stosując lek, który został przewidziany i ziarna można leczyć chorobę całkowicie.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  18. U nas loki dobrze się układają kiedy używam uzdatnionej wody z filtra prysznicowego z systemem kdf.

    OdpowiedzUsuń
  19. nigdy nie słyszałam o tej marce...widziałam ją w ziko, nawet na promocji są teraz, jest okazja wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz widzę te kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Co do ciecia wlosow na mokro nie moge sie z tym zgodzic ze krecone musza sie na nowo odnalesc jak to nazwalas. Krecone wlosy po prostu trzeba wiedziec jak obciac a nie oszukujmy sie, poziom fryzjerstwa w naszym kraju wola o pomste do nieba! Radze znalesc fryzjera ktory sie po prostu na tym zna.Jak juz ma dwie pary nozyczek w reku to jest dobrze :) a tym lepiej jak widzisz ze ma wprawe w tym co robi i nie pyta jak dzisiaj tniemy tylko jaki mialby pomysl. Po tym poznac dobrego fryzjera. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  22. produkty 100% pure bardzo mnie kusza i to dosłownie wszystkie

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie miałam nigdy do czynienia z tymi kosmetykami. Twoje włosy bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wracaj do nas:) Czekam na posta o produktach Taty Harper:) Miałam próbkę maseczki i spisała się super, zastanawiam się nad kupnem ale to jednak duża "inwestycja":)

    OdpowiedzUsuń
  25. O rany jakie błyszczące włosy!!!! Kosmetyków niestety nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeciekawe zestawienie produktów, kilku z nich nawet nie znałam, a hobbystycznie wyszukuję zawsze kosmetyczne dziwadła ;D 100% Pure - czaję się. Chcę wszystko na raz ;D
    Btw głupio mi niezmiernie, że mimo tego, że lajkuję prawie wszystkie Twoje zdjęcia na insta (ukochane marki <3) to jestem tu po dopiero teraz! -.-

    OdpowiedzUsuń
  27. Po tym co napisałaś o masce 100% Pure to chcę ją bardzo, mam cienkie włosy i wiele masek je zbyt przeciąża. Trzeba się skusic! Marzę o takim skręcie!

    OdpowiedzUsuń