poniedziałek, 18 stycznia 2016

Wstyd się wstydzić - kolonoskopia

Jestem już po. Wizytę miałam umówioną na 9.00.
Strach miał wielkie oczy.
Nie jest to przyjemne badanie, ba nawet przygotowanie do niego też nie należy do łatwych.

Rok - dwa late temu zaczęłam mieć problemy - notoryczne biegunki, bóle brzucha, refluks i zgaga. Szukałam pomocy u różnych specjalistów. W sierpniu miałam robione badanie gastroskopii - nic nie wykazało, kolejnym krokiem była kolonoskopia. Dzisiaj miałam możliwość oglądania swojego jelita grubego na monitorze, i było ładne, jasne i czyste. Lekarz potwierdził, że niczego niepokojącego nie stwierdził. Wielka ulga, pozostało mi tylko jeszcze odczekanie 3 tygodni na wyniki biopsji.

Lekarz kazał mi trochę zwolnić z pracą. Nauczyć się odpoczywać. Właśnie - nauczyć się odpoczywać. To mój zdrowotny cel na przyszłość.

całuję
obolała
kosodrzewina79

27 komentarzy:

  1. Znam to. Ważne że będziesz mieć wyniki i jasniejszą sytuacje. Trzymaj się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jestem obolała, ale się trzymam.

      Usuń
  2. To dużo zdrówka życzę! Lekarz każe - trzeba zwolnić i odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, Moim najlepszym odpoczynkiem jest zmęczenie fizyczne. Muszę wrócić do regularnego uczęszczania na basen. Tam naprawdę byłam szczęśliwa.

      Usuń
  3. Miałam 2 tyg temu, tyle, że tutaj kolanoskopie i gastroskopie robią pod tą krótką narkoza. Nawet nie wiedziałam kiedy zasnelam i ze się obudzilam ;) Miałam takie same objawy, skończyło się zrosnięciem jelit, zapaleniem jelita i od tego poszedł też wyrostek, dlatego dokładnie 3 tyg temu cieli mnie jeszcze wieczorem :/ Myślałam, że już koniec przeżyć, ale powrócił intensywny ból od którego to się zaczęło, ból w okolicach żołądka. Wychodzi, że zapalenie śluzówki żołądka (zaś podraznilam ostrym) i dlatego poszło wcześniej na jelita. Za tydzień mam kontrolę, jednak nie wiem, czy nie iść szybciej. W każdym razie, bez gastro się nie obejdzie. Dobrze Kochana, że jelita czyste, u mnie też wyszło ok. Życzę Ci dużo zdrowia, wiem ile to wszystko nerwów kosztuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa z tym odpoczynkiem to przerabane, ale jak trzeba, to co zrobić :/ Do tego nie mogę targac jeszcze przez jakiś czas, więcej niż 2 kg.

      Usuń
    2. Dziękuję Kochana, mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze i szybko wrócisz do zdrowia.

      Owszem jestem obolała, ale bez przesady. Dam radę.

      Bardziej martwi mnie odpoczynek. Bywają dni, że wstaję o 5.30, a wykończona wracam do domu po 18.00. I gdzie tu czas na basen czy książę.

      Usuń
    3. Najwazniejsze, ze masz pozytywne nastawienie :)! W ten dzien, w ktorym to pisalam, dostalam takich boli, ze nic, tylko do szpitala z powrotem (zalecenie na wypisie). Przeczekalam, bo panika mnie zzarla, jeszcze mocniej zaotsrzylam diete i jest w miare.

      Faktycznie przy takim trybie ciezko o odpoczynek i relaks. Pewnie po powrocie padasz na maksa ;(? Wspolczuje serdecznie Kochana :( Jak tu czlowiek ma sie leczyc :/? Ja mam luzne godziny pracy, odbebniam, kiedy mi pasuje, a i nie na caly etat, wiec mam troche wiecej czasu dla siebie.

      Zycze Ci raz jeszcze duzo zdrowia, mniej zmartwien i 3mam mocno kciuki za dobry wynik! :*

      Usuń
  4. Przed badaniem zrobiłam błąd i zaczęłam czytać/słuchać opinii innych. Większość osób mówiła o ogromnym bólu, czymś nie do wytrzymania, aż zaczęłam się zastanawiać nad narkozą. Osobiście nic nie czułam, fortrans też nie był wcale jakiś wyjątkowo paskudny. Szczerze, gorzej zniosłam gastroskopię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie nikogo nie słuchałam, nie czytałam niczego w internecie, bo nie chciałam się źle nastawiać.

      Usuń
  5. życzę dużo zdrowia i odstresowania się, wiem dobrze jak stres może niszczyć życie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oj tak stres potrafi zniszczyć człowieka.

      Usuń
  6. Niektóre badania są okropne, ale trzeba przez nie przejść dla własnego dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, i takie miałam właśnie do tego badania podejście.

      Usuń
  7. Ja miewałam już róże jazdy ze strony mojego żołądka, jak się najem nabiału to mam taką flegmę że mało się nie uduszę, nigdy nie chodziłam z tym po lekarzach, bo wymiękłam na samym początku, gdy miałam mieć zleconą gastroskopię, przez jakiś czas byłam na diecie bezglutenowej i beznabiałowej i to bardzo pomogło. To prawda, że wiele dolegliwości występuje na tle stresów .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też planuję odstawić nabiał. Może i mi to pomoże.

      Usuń
    2. Jest trochę zachodu z tymi dietami ale warto. Generalnie to widzę że jedzenie naturalnych produktów daje dobre rezultaty . Nabiał ze sklepu na pewno już nie jest naturalny.

      Usuń
  8. Życzę zdrowia ! I nic tylko brać z Ciebie przykład, żadnych objawów chorobowych nie należy bagatelizować

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzymaj się ciepło. Dzielna kobieta z ciebie! Cieszę się że badanie dobrze wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie na szczęście obyło się bez żadnych bardziej inwazyjnych badań, bo od razu miałam postawioną diagnozę.
    powrotu do zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kosodrzewino, jak fajnie, że o tym napisałaś :) Dobrze, że wszystko w porządku :* Zdrowia i odpoczynku Ci życzę :*

    Ja czekam na zleconą gastroskopię.

    OdpowiedzUsuń