środa, 27 stycznia 2016

Orientana, Henna karmelowy brąz

Moja przygoda z henną Orientana trwa nadal. O efektach farbowania włosów kolorem orzechowy brąz pisałam Wam tutaj.
W dzisiejszym poście zapraszam Was na spotkanie z karmelowym brązem.


Włosy karmelowym brązem farbowałam już dwukrotnie. Poniżej przedstawię Wam efekty:


  • I farbowanie 10.10.2015r
50g henny
henna dojrzewała 8h
na włosach trzymałam ją 4h


  • II farbowanie - 16.11.15r.
50g henny
henna dojrzewała 0,5h
trzymałam ją na włosach 2h



Kolor:
Jest to jeden z najpiękniejszych kolorów jakie udało mi się wyczarować henną. Gdy kolor pięknie dojrzał na moich włosach, to zauważyłam, że karmel pięknie zgasił tak nie lubiane przeze mnie czerwono-miedziane, a czasami wręcz śliwkowe refleksy. 
Też kilka osób zwróciło mi uwagę, że zdecydowanie lepiej mi w tym kolorze. Ja też odkryłam, że wolę siebie w takim takim cieplejszym karmelowym odcieniu.

Skład:
Indigofera Tinctoria (Indygowiec) – sproszkowane barwiące części roślinne indygowca barwiańskiego
Lawsonia Inermis (Henna) – sproszkowane barwiące liście lawsonii bezbronnej
Emblica Officinalis (Amla) – sproszkowana agrest indyjski nadający włosom połysk, przyspieszający wzrost, zapobiegający siwieniu
Eclipta Alba (Bhringraj) - stymuluje wzrost włosów
Azadirachta Indica (Neem) - działa przeciwzapalnie
Bacopa Monieri (Brahmi) - skutecznie hamuje wypadanie włosów i łagodzi problemy skórne
Acacia Concinna (Shikakai)- zmiękcza i wygładza

Podsumowując,  spotkanie z henną Orientana karmelowy brąz uważam za bardzo udane. Naprawdę jestem bardzo oczarowana kolorem, który pojawił się na mojej głowie.

Czy Orientana ma jakieś minusy? Dostrzegam jeden - niestety nie pogrubia ona tak mocno włosów jak Khadi. Mam wrażenie, że zioła dobrane w Khadi jednak lepiej wpływają na strukturę moich włosów, a widzę to poprzez mocniejsze odbicie włosów od skalpu i ładniejszy skręt.
Ale nie potrafię wyczarować karmelu z henny Khadi. 
Może powinnam pomieszać jasny brąz z blondem?
A może Wam się udało? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.
całuję
kosodrzewina79

33 komentarze:

  1. Piękny kolor! Też używam henny orientany i cieszę się podobnym. ciepłym brązem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor piękny! Czytałam o tej hennie, że włosy są mniej przesuszone niż po Khadi i szybciej dochodzą do siebie - zauważyłaś to może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie dziwne wrażenie, że w tej hennie jest mniej henny niż w Khadi. Tutaj wszystko jest słabsze - zapach, przesusz, intensywność koloru (Khadi potrafi jeszcze do trzech myć puszczać kolor).
      Według mnie najmocniejsza jest henna z amlą, z puszki.

      Usuń
  3. Wow! Nieźle czarujesz kolory :)))
    Ja się właśnie przerzuciłam na farbę - herbatint....

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie to wygląda. Bardzo ładny odcień. Niestety nie wiem jakie można łączyć, bo sama nigdy nie farbowałam henną, ale chyba spróbuje tym razem. Mam tylko jedno pytanie, czy po hennie można nakładać jakieś odżywki? Ja używam l' biotica professional therapy, nie chciałabym z niej rezygnować, a kiedyś fryzjerka mi mówiła, że ogólnie używanie odżywek po farbowaniu powinno trochę poczekać. Ty jakieś używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hennę z włosów zmywasz jedynie wodą. Włosy wysychają i tak zostawiasz je na 24-72h, a następnie działasz już z nimi normalnie, czyli szampon + odżywka/maska.

      Usuń
  5. Ależ bujne włosy! :) Bardzo ładnie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujący odcień, faktycznie Orientana ma zupełnie odmienne te kolory niż inne henny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny kolorek też chciałabym aby moje włosy taki miały :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba kombinować, przecież to tylko włosy.

      Usuń
  8. Widzę, że to już kolejna pochlebna recenzja odnośnie karmelka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam innych recenzji, ja jestem zadowolona.

      Usuń
  9. no i elegancko! Twoja grzywa bosko wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny karmel, ślicznie wyszedł na Twoich włosach :)) Cudne masz włosy! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny kolor, taki bardzo głęboki i niejednowymiarowy, nie płaski! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekny kolor, piekne krecioly/rulony :)Sama zastanawiam sie nad wyprobowaniem tej marki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny kolor! ( nie jestem zbyt oryginalna) Ja mam trochę bardziej czerwonawe - stwierdziłam, że zaszaleję na lato :D Do tego kupiłam profesjonalne kosmetyki (jak się bawić - to na całego) L'biotica COlour - mam nadzieję, że dzięki nim mój kolorek wolniej będzie się spłukiwał. Stosowałyście je może?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wkoncu trafilam na bloga kobiety która ma podobne włosy do moich albo ja do Twoich :) A czy masz kilka siwych włosów i czy henna je pokryła? Albi czy masz doświadczenie czy wiedzę o hennie i siwiznie?

    OdpowiedzUsuń