wtorek, 5 maja 2015

Luvos, Szampon z glinką mineralną LUVOS® oczyszczający i przywracający równowagę

Witajcie,
w dzisiejszym poście chciałabym opowiedzieć Wam o moich doświadczeniach z szamponem Luvos. Jest to szampon bardzo specyficzny, zupełnie inny od tych drogeryjnych, stąd uważam, że wart jest omówienia.



Opis producenta:
Delikatnie oczyszcza włosy, nadając im zdrowy wygląd. Skomponowany na bazie glinki mineralnej LUVOS®, bogatej w wartościowe minerały i pierwiastki śladowe. Podczas mycia glinka wiąże nadmiar sebum, usuwa martwe łuski i zanieczyszczenia. Cenny olej z organicznego rzepaku chroni włosy przed przesuszeniem i łagodzi podrażnienia.
Szampon z glinką mineralną LUVOS® jest łagodnym preparatem, stabilizującym pH skóry głowy i przywracającym naturalną równowagę. Przeznaczony do codziennej pielęgnacji każdego rodzaju włosów, zwłaszcza przetłuszczających się i do włosów z łupieżem. Może być również używany do włosów farbowanych.

O Luvos
Założycielem firmy Luvos Heilerde był niemiecki naturoterapeuta Adolf Just (1859-1936), który propagował idee medycyny naturalnej. W swoich badaniach odkrył szczególne pokłady lessu (gliny) o wyjątkowym składzie i wysokim stopniu rozdrobnienia, które zastosował do celów leczniczych.

O glince Luvos...

Glinka Luvos to w 100% naturalny less, będący unikalną mieszanką minerałów i pierwiastków śladowych. Te pokłady lessowe mają swoje źródło w okresie zlodowaceń plejstoceńskich. Zostały utworzone w wyniku procesów eolicznych na terenie Skandynawii i Niemiec. Less na bazie, którego produkowane są kosmetyki z glinką Luvos, jest pylastą skałą osadową. Poprzez suszenie w wysokiej temperaturze (130°C) oczyszcza się go z bakterii, a następnie sprowadza do postaci drobnoziarnistego proszku - cząsteczki o wielkości jednej tysięcznej milimetra. Powstały w ten sposób proszek mineralny - glinka, jest produktem czysto naturalnym, bez chemicznych lub innych dodatków. (źródło)




Skład:

 Aqua, Sorbitol, Glycerin, Coco Glucoside, Loess, Sodium Lauroyl Lactylate, Zea mays oil (olej kukurydziany), Disodium cocoyl glutamate, Sodium cocoyl glutamate, Sodium coco-glucoside tartrate, Parfum (natural essential oils), Kaolin (glinka biała), Xanthan gum, Tocopherol (wit.E), Canola oil (olej rzepakowy), Helianthus annuus (sunflower) seed Oil (olej ze słodkich migdałów), Citric acid, Geraniol, Limonene, Linalool.



 Moje wrażenia:

  • Czy szampon Luvos się pieni? Tak, ale słabo. Najlepiej sprawdzało się u mnie aplikowanie małej porcji szamponu na dłoń, następnie dodanie kilku kropel wody i dopiero tak rozcieńczonym szamponem masowałam skalp i włosy. 


  • Szampon bardzo ładnie oczyszczał i łagodził mój skalp. Ale niestety nie przedłużał świeżości włosów, i dodatkowo jeszcze lekko je matowił. Z czasem zaczęłam mieszać Luvos z innymi delikatnymi szamponami w proporcji 1:1(lub pierwsze mycie było innym delikatnym szamponem, a podczas drugiego mycia dodawałam porcję szamponu Luvos), i to był strzał w dziesiątkę, ponieważ włosy były wtedy znacznie dłużej świeże, pozbawione matu, a i skalp był oczyszczony.
  • Takie stosowanie tego produktu znacznie zwiększa jego wydajność, a to jest w bardzo ważne, ponieważ po 3 myciach głowy w tradycyjny sposób, nie miałam już połowy opakowania. 
  • Szampon ma przyjemny ciepły piaskowo-pomarańczowy zapach :) Uwielbiam takie nuty.
  • Koszt szamponu to ok. 32-38zł - oczywiście zależy to od sklepu internetowego.
  • Czy zawita on ponownie u mnie? Jestem pewna, że tak. Mój skalp naprawdę wtedy odżył, był idealnie oczyszczony i odżywiony. Mam świadomość, że konsystencja szamponu może być dla kogoś problemem, ale uważam, że warto się przemóc, i znaleźć swój sposób na ten produkt. Bo jest on tego wart. Zanim jednak wydacie na niego pieniądze spróbujcie najpierw dodać np. glinki białej lub Ghassoul do szamponu. Bo może być też tak, że Wasze włosy nie polubią się z glinkami. 
W następnym poście napiszę Wam o odżywce Luvos, dołączę też dużo zdjęć włosów, abyście mogły zobaczyć ja Luvos podziałało na moje włosy.
Ale jestem też ciekawa, czy znacie ten produkt i jakie są Wasze z nim doświadczenia.
całuję
kosodrzewina79 

26 komentarzy:

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej firmie..
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda, bo to ciekawa pozycja na rynku naturalnych kosmetyków.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ciekawy szampon zwłaszcza że nigdy nie miałam kosmetyków z glinkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam przetestowanie glinek, to bogactwo minerałów :)

      Usuń
  3. Szampon jest faktycznie dość specyficzny ale ma swoje zalety .

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy po glinkach stosowanych na włosy ma sens płukanie octem? I czy zmatowienie to nie przesuszenie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety glinka potrafi matowić włosy. Wspaniale zatrzymuje wilgoć w moich włosach, wydobywa piękny skręt.
      Płukanka octowa z pewnością ułatwiłaby pozbycie się matu z włosów, ale zastosowałam ją zaledwie kilka razy.

      Usuń
  5. Ja lubię dobrze oczyszczające szampony,wtedy czuję,że wszelkie zanieczyszczenia zostały usunięte;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku sam szampon ładnie oczyszczał, ale tez był dla mnie zbyt "bogaty".

      Usuń
  6. Mi szampon nie pasował. Odżywki nie znam.
    Świetny pomysł z mieszaniem z innym myjadłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam szampon nie jest najlepszym wyborem dla włosów przetłuszczających. Ale wymieszany z innym delikatnym szamponem naprawdę spisywał się dobrze.

      Usuń
  7. Pierwszy raz spotykam się z tym produktem :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy szampon, ale moje włosy by go nie polubiły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo szukałam na niego sposobu, sam nie potrafił dobrze domyć mi skalpu, po prostu był za ciężki.

      Usuń
  9. Firmę znam, ale nie pokochałam się z ich produktami ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tak :) Uwielbiam ich emulsję do mycia twarzy. Mam jeszcze ochotę na krem do rąk i tonik.

      Usuń
  10. Zdecydowanie nie znalam, ale bardzo mocno mnie zaciekawil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, dla Ciebie polecam odżywkę.

      Usuń
  11. Ja mam teraz szampon z glinką z Organique - też matuje moje włosy, niestety mam wrażenie, że szybciej mi się przetłuszczają po nim:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zerknę na ten szampon z Organique.

      Usuń
  12. Ciekawy produkt. Zawsze dobrze sprawdzały się u mnie szampony z glinką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też. Ale ten jest jednocześnie bardzo odżywczy.

      Usuń
  13. jestem w totalnym szoku , właśnie przytargałam szampon Biolaven olej z pestek winogron i lawendowy z Auchan !! :D :D i cena też boska 15.99 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzę, że Sylveco dba o dobrą dystrybucję.

      Usuń