wtorek, 12 sierpnia 2014

OMIA, Szampon z olejem z siemienia lnianego i Szampon z olejem z orzechów makadamia

Witajcie,
w dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami dotyczącymi szamponów włoskiej marki OMIA, która wypuściła cztery rodzaje szamponów: aloesowy, z olejem arganowym, z olejem z siemienia lnianego oraz z olejem z orzechów makadamia - te dwa ostatnie miałam, dlatego mój post dotyczy właśnie ich działania.




Opis producenta:
Linia z olejem z siemienia lnianego, pochodzącym z certyfikowanych upraw biologicznych, wzmacnia włosy. Odbudowuje i zapobiega łamaniu się włosów. Nadaje włosom delikatnym i wrażliwym połysk i ochronę, zapobiega rozdwajaniu się włosów. Swoje właściwości odbudowujące zawdzięcza unikalnej kompozycji kwasów tłuszczowych.

Linia z olejem z orzecha makadamia, pochodzącym z certyfikowanych upraw biologicznych, nadaje włosom zestresowanym i matowym nowy połysk. Bogaty w witaminę E, kwas oleinowy, kwas palmitynowy jest doskonałym środkiem przywracającym zdrowy wygląd włosów.


Składy:

Szampon z olejem z siemienia lnianego
 Aqua, Cocamidopropyl Betaine (łagodny detergent, ale może też bardzo uczulać), Sodium Lauroyl Sarcosinate (detergent delikatniejszy niż SLS, stosowany w kosmetykach luksusowych)**, Sodium Myristoyl Sarcosinate (detergent)**, Cocoglucoside (bardzo łagodny detergent)**, Glyceryl Oleate (emolient)**, Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Oil (olej z siemienia lnianego)*, Linum Usitatissimum Seed Extract (ekstrakt z siemienia lnianego)**, PCA (humektant, zapobiega elektryzowaniu się włosów)**, Propanediol (emulgator, nosnik substancji aktywnych)**, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk, tworzy na włosach ochronną powłokę, ułatwi rozczesywanie), Glycerin (gliceryna - nawilża)*, Tocopherol (wit.E), Tetrasodium Glutamate Diacetate (substancja chelatująca), Sodium Benzoate (konserwant), Phenoxyethanol (konserwant), Citric Acid (regulator ph, konserwant), Parfum (zapach)

Szampon z olejem z orzechów makadamia
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Sarcosinate**, Sodium Myristoyl Sarcosinate**, Cocoglucoside**, Glyceryl Oleate**, Macadamia Ternifolia Seed Oil*, Linum Usitatissimum Seed Extract**, Glycerin*, PCA**, Propanediol**, Guar hydroxypropyltrimonium Chloride, Tocopherol, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Parfum

Szampon z olejem arganowym
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Sarcosinate**, Sodium Myristoyl Sarcosinate**, Cocoglucoside**, Glyceryl Oleate**, Argania Spinosa Kernel Oil*, Linum Usitatissimum Seed Extract**, PCA**, Propanediol**, Guar hydroxypropyltrimonium Chloride, Glycerin*, Tocopherol, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Parfum  

Szampon z aloesem
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Sarcosinate**, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Caprylyl/Capryl Glucoside**, Cocoglucoside**, Glyceryl Oleate**, PCA**, Sodium Cocoyl Hydrolyzed Wheat Protein**, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Linum Usitatissimum Seed Extract**, Glyceryn*, Hydrolyzed Wheat Protein**, Tochopherol, Oleyl Alcohol**, Tatrasodium Glutamate Diacetate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Parfum
* Surowce z kontrolowanych upraw organicznych
** Surowce pochodzenia naturalnego

Nr Certyfikatu
ICEA certyfikat Eco Bio Cosmetics 255 BC 015
Produkt nie testowany na zwierzętach Cruelty-free
Produkt badany na zawartość metali: nikiel, kobalt, chrom
Kontrolowany przez ICEA LAV nr 040 

Właściwie trzy z nich są bliźniacze, czyli mniej i bardziej łagodne detergenty, olej i ekstrakt z siemienia lnianego, gliceryna i witamina E. W wersji z aloesem są jeszcze proteiny.




 Konsystencja:
odpowiednia, wręcz idealna


 Zapach:
delikatny, bardzo przyjemny 

Dostepność:
moje szampony kupiłam w sklepie internetowym, 
który kiedyś nosił intrygującą nazwę Ukryte w Słowach, a teraz jest po prostu Eco Drogerią 


Moje wrażenia: 
  •  i jestem w kropce, bo szampon ani mnie nie zachwycił, ani mi krzywdy nie zrobił,
  • wersję z siemieniem lnianym wykończyłam już jakiś czas temu, moje włosy były wtedy w znacznie gorszej kondycji i ten szampon jako taki codzienny zupełnie nie przypadł im do gustu, włosy były dziwnie szorstkie, suche i sterczące, później produkt stosowałam jako szampon oczyszczający, tak raz na 2 tygodnie i wtedy było ok,
  • gdy zaczynałam butelkę szamponu z olejem makadamia obawiałam się, że historia się powtórzy, a że zauważyłam ostatnio, że w kwestii kosmetyków jestem coraz bardziej wymagająca, to spodziewałam się, że szampon skończy jako żel do kąpieli lub nawet jako płyn do mycia podłóg,

  •  na ten szampon moje włosy reagowały jednak inaczej niż na wersję z siemieniem lnianym (wiem, że są one teraz już dużo zdrowsze), obecnie nie zaobserwowałam szorstkości ani suchości, ot trochę delikatniejszy, ale w moim przekonaniu nadal szampon oczyszczający,
  • obawiałam się obecności w jego składzie oleju, ale nie było problemu z większym przetłuszczaniem włosów,
  • jestem zauroczona opakowaniem produktu, taki delikatny i czysty design,
  • w kwestii detergentów producent postawił na Cocamidopropyl Betaine, która choć delikatniejsza niż SLS, to jednak też uczula i podrażnia masę osób (polecam Wam na ten temat ciekawie i zgrabnie napisany post Jaskółki oraz z pewnością bardzo pracochłonny i pełen ciekawych informacji post Pepy),
  • Czy sięgnę ponownie po szampony OMIA? Nie, znam lepsze i tańsze.
  • Ale ich maski polecam Wam z całego serducha :) 
Miałyście styczność z tymi szamponami? Szalenie jestem ciekawa Waszego o nich zdania.
całuję
kosodrzewina79 

19 komentarzy:

  1. Nie miałam żadnego z nich, ale wyglądają całkiem ciekawie i składy przyjemne :) Muszę pobuszować w tej Eco Drogerii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam tylko maskę z siemieniem lnianym, ale niezbyt ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam tych szamponów, CB na pierwszym miejscu w składzie w połączeniu z wysoką ceną skutecznie mnie odstrasza. Za to używam ostatnio maski z makadamią i jest po prostu wspaniała. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz się zastanawiam czy moje włosy są zestresowane czy nie :) Ale na szampony raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znałam wcześniej tych szamponów,ale raczej bym ich nie wypróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki za ten post ! :) kusiły mnie te szampony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przetestowałabym te szampony :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie miałam ich, ale dłuższego czasu myślałam nad nimi, ale chyba teraz muszę się zastanowić czy aby na pewno chcę je.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet nie wiesz od jak dawna wzdycham do tych szamponów :D
    Ale po opisie wydaje mi się, że wszystkie za ciężkie i tylko to mnie powstrzymywało.

    Po pierwszym rzucie oka na szampony przeczytałam "fish shampoo"...

    OdpowiedzUsuń
  10. Od nich mam tylko ochotę na maski :)
    Za szamponu jednak podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wciąż nie udało mi się kupić ich masek, a szampony też wydawały się interesujące. Super, że podałaś skład, to pomoże w podjęciu ewentualnej decyzji. Nie wiedziałam, że sklep Ukryte w słowach zmienił nazwę, dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie miałam ich ale maski wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam tych kosmetyków jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  14. Zastanawiałam sie nad tymi szamponami. Po Twoic słowach daruję sobie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mialam ale srednio lubie. Maski są moimi ulubiencami od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  16. kosmetyki naturalne coraz częściej mnie rozczarowują...stosowałam długo masło kokosowe na skórę i o dziwo lepsze efekty daje balsam do ciała z isany...

    OdpowiedzUsuń
  17. Po składzie zainteresował mnie ten szampon z olejem lnianym jako mocny oczyszczacz raz na jakiś czas, ale po Twoim poście raczej go nie kupię. Pozostanę przy moich sprawdzonych szamponach. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A jednak łudziłam się, że może inne ich szampony będę lepsze niż ten który miałam, a tu czytam, że jednak nie. Choć dobrze, że to przeczytałam, bo rozwiałam swoje wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwszy raz widzę te kosmetyki, klasyczne butelki trochę przypomniały mi fitomed:))

    OdpowiedzUsuń