sobota, 30 sierpnia 2014

Make Me BIO, Szampon do włosów przetłuszczających się

Witajcie,
w poprzednim poście pokazałam Wam moje zakupy. Pojawiły się pytania o szampon do włosów przetłuszczających naszej polskiej firmy Make Me BIO. Dzisiejszy post jest odpowiedzią na te zapytania.


Opis producenta:

Szampon z rozmarynem i borówką przeznaczony do włosów przetłuszczających się. Biała glinka delikatnie oczyszcza włosy. Rozmaryn i mięta odświeżają skórę głowy, dając uczucie świeżości i czystości. Łopian stymuluje wzrost włosów i wzmacnia ich korzenie. Wyciąg z kasztanowca zapobiega wypadaniu włosów a dodatek borówki sprawi, że Twoje włosy będą miały jedwabisty połysk i poczucie lekkości przez cały dzień!

Skład:

Aqua (woda), Sodium Cocoamphoacetate (bardzo łagodna substancja myjąca), Cocoamidopropyl Betaine (łagodna substancja myjąca), Lauryl Glucoside (łagodna substancja myjąca), Disodium Cocoyl Glutamate (delikatna substancja myjąca), Sodium Lauryl Glucose Carboxylate (delikatna substancja myjąca), Coco glucoside (delikatna substancja myjąca), Glyceryl oleate (emugator, emolient - na włosach pozostawia film, który zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni włosa),  Glycerin (gliceryna - nawilża), Kaolin (glinka biała - oczyszcza), Xanthan Gum (zagęstnik), Hypericum Perforatum (St. John's Wort) Extract (ekstrakt z dziurawca - działanie przeciwbakteryjne),  Aesculus Hippocastanum (Horse-Chestnut) Seed Extract (ekstarkt z kasztanowca - działanie przeciwzapalne, wychwytuje wolne rodniki),  Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract (ekstrakt z rozmarynu - działa przecizapalnie i bakteriobójczo, przyspiesza regenerację skóry),  Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract (ekstrakt z mięty pieprzowej - oczyszcza, odświeża), Arctium Lappa (Greater Budrock) Root Extract (ekstrakt z korzenia łopianu - działanie przeciwzapalne i przeciwłupieżowe), Benzyl Alcohol (konserwant/zapach - jaśmin), Dehydroacetic Acid (konserwant), Citric Acid (konserwant/regulator pH), Alcohol (alkohol - konserwant), Parfum (zapach), Geraniol *(zapach), Limonene*(zapach)  
*Naturalnie występujące olejki eteryczne

szampon do włosów przetłuszczających (pierwszy) za sprawą glinki jest bardziej mętny od wersji do włosów suchych (drugi)


Moje wrażenia:
  • na początek mała uwaga techniczna - producent w opisie szamponu powołuje się na dodatek borówki, która ma zapewnić połysk i świeżość przez cały dzień, a tymczasem w składzie mamy dziurawiec, po borówce nie ma śladu (zresztą ta sama sytuacja powtórzy się z olejem jojoba w wersji do włosów suchych i zniszczonych)
  • szampon ma bardzo przyjemny/orzeźwiający zapach - wyczuwam rozmaryn, miętę i różę (to sprawka geraniolu),
  • co do konsystencji naprawdę nie mam zastrzeżeń, od lat myję włosy metodą kubeczkową, dlatego odpowiada mi to, że nie jest rzadka,
  • produkt przed użyciem wymaga wstrząśnięcia, ponieważ gęsta część szamponu osiada na dnie,

  • szampon pieni się umiarkowanie, ale bez problemu można rozprowadzić go na całej głowie,
  • jest to produkt bardzo delikatny, podczas stosowania go nie doskwierało mi żadne podrażnienie czy swędzenie,
  • z pewnością nie jest to szampon oczyszczający, dlatego należy pamiętać o użyciu czegoś mocniejszego tak raz na 2-3 tygodnie,
  • czy ten szampon okazał się ideałem dla moich cienkich i skłonnych do przetłuszczania włosów? - otóż nie! - szampon zaczęłam stosować po dwóch naprawdę bardzo dobrych szamponach, które cudownie ukoiły mój skalp oraz nawet w te najgorsze upały nie powodowały szybszego przetłuszczania włosów, byłam przekonana, że produkt z Make Me BIO będzie przyjemną kontynuacją tej włosowej hossy, niestety już po pierwszym myciu widziałam, że nic z tego:
  • szampon powodował u mnie szybsze przetłuszczanie włosów, które nawet w kilka godzin po myciu nie były ładnie odbite od skalpu - a dla mnie to podstawa!
  • produkt owszem ładnie wygładzał włosy, pozytywnie wpływał na ich kondycję (miałam dziwne wrażenie, że włosy są znacznie grubsze), ale też bardzo je plątał,
  • dużym minusem jest dla mnie także jego wydajność, szamponu z butelki ubywało mi szybko, do tego nie zachwyca regularna cena 39zł za 250ml, uważam, że powinno być przynajmniej 400ml,
  • absolutnie nie chcę nikogo zniechęcić do szamponów tej firmy, zwłaszcza, że to rodzimy twór, ale życzyłabym sobie, aby szampon do włosów przetłuszczających takowym był nie tylko z nazwy, myślę, że producent musi trochę odtłuścić bazę myjącą i dodać jeszcze z 2-3 strategiczne zioła.
Jestem bardzo ciekawa Waszych doświadczeń z tym szamponem.
całuję
kosodrzewina79

 

16 komentarzy:

  1. Wielka szkoda, bo za taką cenę spodziewałabym się lepszego efektu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, ze się nie sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie, za taką cenę powinny się trochę bardziej postarać. To, że nie ma tytułowego składnika w składzie to już chyba powoli norma u producentów i jest to tylko tanim chwytem marketingowym... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, chyba będę go omijać :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Z brakiem skladnika opisanego przez producenta, to hit ;) Co do samego myjadla, szkoda, ze jednak kiepscizna, zwlaszcza za taka cene ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam, ale byłam go ciekawa, teraz sobie go odpuszczam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Cena odrobinę za wysoka ;/ ale kosmetyki tej firmy bardzo mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za tę recenzję! Tych szamponów nie znam, ale inne oparte o bardzo łagodne substancje myjące zazwyczaj mocno plątały mi włosy.

    A które szampony były dla Ciebie takie świetne przed Make Me Bio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obu się bardzo obawiałam, a okazały się naprawę hitami: Love2MIX jagody acai i perły oraz Planeta Organica rokitnik.

      Usuń
  9. nie miałam styczności z tym szamponem, bardzo lubię szampony z Alterry, dobrze się u mnie spisują;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miło wspominam szampon z morelą i pszenicą.

      Usuń
  10. Mi w zasadzie pasował. Był delikatny, to prawda, ale oczyszczał przy tym skutecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, że na blogi też wspominasz o szybszym przetłuszczaniu włosów.

      Usuń
  11. Wydaje mi się, że mnie również by nie zachwycił skoro nie odbija włosów od nasady nawet odrobinę. Ciężko mi znaleźć taki duet szampon/odżywka, który by dawał ładnie uniesione włosy.

    OdpowiedzUsuń