piątek, 11 lipca 2014

Apis, Dead Sea Minerals Optima, Szampon z minerałam z Morza Martwego i olejem argnowym

Witajcie,
w dzisiejszym poście przybliżę Wam szampon marki Apis z minerałami z Morza Martwego i olejem arganowym. Zazwyczaj na blogu nie poświęcam dużo miejsca szamponom z SLS w czystej postaci, ponieważ stosuję je bardzo sporadycznie do oczyszczania włosów. Mając takie, a nie inne zapasy często używam ich również jako płyny do kąpieli, a nawet do mycia podłóg.


Opis producenta:
Innowacyjna formuła na bazie minerałów z Morza martwego z olejkiem arganowym, proteinami jedwabiu, algami morskimi i ekstrakt z aloesu. nawilża i wzmacnia włosy od wewnątrz nie obciążając ich, głęboko odżywia pozostawiając włosy zdrowe, lśniące i miękkie w dotyku. Chroni przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych.

Skład:
Aqua (woda), Sodium Laureth Sulfate (silny detergent), Cocomidopropyl Betaine (łagodna substancja myjąca, łagodzi działanie SLS), Cocoamide dea (substancja myjąca, renatłuszcza - odbudowuje barierę lipidową), Sal Maris(minerały z Morza Martwego), Ammonium chloride (chlorek amonu, regulator ph), Argania spinosa Oil Argania spinosa kernel oil (olej arganowy - odżywia, nawilża), aloe extract (ekstrakt z aloesu), Silk Protein (proteiny jedwabiu), Algae extract (ekstrakt z alg), citric acid (AHA, regulator ph), Urea (mocznik) & glycol Distearate (emolient) & lauramide mea (środek pieniący, emulgator) & stearamide mea (środek pieniący), methylchloroisothiazolinone (konserwant), methylizothiazolinone (konserwant), benzyl alcohol (konserwant), parfum (zapach).

Opakowanie:
zgrabne opakowanie z białego i twardego plastiku - 270ml

 Zapach:
morsko - męski (bardzo przyjemny)

Dostępność:
zielarnie, sklep firmowy Apis, doz - ok. 12zł

Moje wrażenia:
  • powiem krótko: jest to bardzo dobry szampon oczyszczający!
  • producent adresuje swój produkt do posiadaczy włosów suchych, moje takie są, ale skóra głowy z kolei jest tłusta (każdy źle dobrany kosmetyk przetłuszczanie skalpu jeszcze  potęguje) dlatego obawiałam się trochę szamponu z olejem arganowym tak wysoko w składzie, ale te obawy zostały rozwiane już po pierwszym użyciu,
  • włosy były bardzo ładnie odbite od skóry głowy, długo zachowywały świeżość, nie wystąpiło żadne podrażnienie skalpu,
  • włosy zawsze myłam dwukrotnie a po spłukaniu piany nigdy nie zauważyłam, aby było one sztywne, szorskie czy z jakimuiś kołtunami,
  • czy szampon nawilża? myślę, że jest to lekkie, subtelne nawilżenie, ale nie ma ono nic wspólnego z tłustymi silikonowymi szamponami, które u mnie powodują natychmiastowy przyklap,
  • produkt mnie zauroczył na tyle, że z pewnością do niego powrócę.
Znacie ten produkt? Może polecicie mi jakiś dobry szampon oczyszczający?
całuję
kosodrzewina79
PS Ale i tak największym hitem był tekst mojej mamy: "czym wypastowałaś podłogi, bo tak się ładnie błyszczą?" 
Niczym. Umyłam je szamponem :)

27 komentarzy:

  1. o szamponie nie słyszałam, ale widziałam recenzję odżywki z tej serii, która jest podobno bardzo kiepska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z odżywki byłam zadowolona, z maski już gorzej.

      Usuń
  2. Serio myjesz szamponem podłogi ?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślisz, że SLS zawarty w płynie do podłogi jest inny niż ten w szamponie. To ten sam silny detergent, dlatego przejście na delikatne szampony sprawiło, że moje włosy i skalp odżyły.

      Usuń
    2. Dokładnie, ten sam detergent, co w żelach do mycia i szamponach znajdziemy w płynie do podłogi, proszku do prania, płynie do mycia naczyń. Różnią się tylko proporcje i dodatki. Coraz mniej zresztą - jak choćby dość nowy Ludwik z olejkiem arganowym.

      Usuń
  3. Mój ulubiony, były szampon :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy takie samo zdanie na jego temat :)

      Usuń
    2. Kupiłam go kilka razy, ale mnie lekko podrażniał :( Kiedyś do niego wrócę i wybadam to od nowa.

      Usuń
    3. Czyli jednak nie tak super. Oby się teraz lepiej sprawdził.

      Usuń
    4. Dla włosów(wtedy jeszcze zniszczonych, rozdwojonych) był super. Musę jednak napisać, że w tamtym okresie każdy szampon mnie podrażniał. Nie panowałam wtedy nad skalpem i miałam zaropiałą tylną część głowy. Dopiero po kolagenowym szamponie, odżywce GP przeszło(cynk, dziegieć, złuszczyła wszystko)

      Usuń
  4. słyszałam o nim u msdoncellity i też bardzo go chwaliła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do oczyszczania używam szamponów firmy Barwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barwę stosuję przed nałożeniem henny.

      Usuń
  6. Ja na kosmetyki marki Apis to już się czaję od dawna, ale zawsze jakieś zakupy mi wpadną i potem nie kupuję Apisa, bo przecież muszę zużyć inne i tak w kółko :)

    Ale zapisuję go sobie na liście, bo widzę, że komentatorki też są z niego zadowolone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie to samo z Apisem. I z Fitomedem. :)

      Usuń
    2. Dobre! To widze, że mamy tak samo. Do listy jeszcze dopiszę Himalaya i wiele innych.

      Kiedyś tak za mną chodziło Bingo Spa, czy Noni Care.

      Usuń
    3. Oczywiście nie wspomnę i Balea i Alverde.

      Usuń
  7. Od dzisiaj do recenzji szamponów powinnaś dodać obowiązkowo zdjęcie podłogi! :D:D:D

    Oczyszczaczy z SLS też używam bardzo rzadko, zwykle raz w miesiącu. Więc tez myją: stopy, wannę, piora swetry i skarpety... Z tego względu szkoda mi na taki wydać więcej niż kilka złotych. Ten Apis mnie kusił, ale dłuuuuugie odgruzowywanie przede mną. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio szamponu Malwa używam do mycia stóp pod prysznicem :)
      Bo zapominam mydła zabrać ze sobą z umywalki, więc Malwa nadaje się idealnie.

      Usuń
    2. Ja przyjęłam zasadę, że zużywam to co mam i mimo braków nie planuję w najbliższym czasie zakupu płynu do mycia rąk i podłóg. Jak denko to denko!

      Usuń
  8. słyszałam o nim już i od dawna mam go w planach : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Chetnie bym zakupila... po reakcji Twojej Mamy do podlog ;D Tak na serio, raczej sie nie skusze CB w skladzie. U mnie rowniez zalega kilka silniejszych myjadel, stosuje raz na m-c ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest z tymi mocniejszymi szamponami, zuzycie ich zabiera nam kilka miesięcy.

      Usuń
  10. Zapiszę go sobie na pewno. Mam ochotę na takiego dobrego oczyszczacza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry, ale jednocześnie łagodny oczyszczacz.

      Usuń