poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Pielęgnacja na bogato

Muszę się Wam przyznać, że ostatnio zaniedbałam trochę intensywną pielęgnację włosów. Testowałam sporo odżywek/masek, a mam zasadę, że jak testuję to nie używam olei, a jak już sięgnęłam po olej, to trafiałam na taki, który nie służył moim włosom.
A, że ostatnio moje włosy podrosły, to postanowiłam wrócić do bogatej pielęgnacji, tak aby włosy na długości były zdrowe i nawilżone, a nie przypominały siano.

Stosowany ostatnio częściej szampon z SLeS oraz seria słabych odżywek sprawiła, że moje włosy straciły wigor, skręt i objetość:


Nie podoba mi się taki stan moich włosów, dlatego powróciłam do intensywnego olejowania oraz bardziej bogatej pielęgnacji.

Oto mój wczorajszy wieczór dla włosów:

  • Olejowanie
  • Na skórę głowy nałożyłam Salicylol (apteka), czyli olej rycynowy z kwasem salicylowym. Wydedukowałam sobie, że skoro ten kwas tak dobrze oczyszcza moją skórę twarzy, to może i zrobi to samo ze skórą głowy. 
  • Na długość nałożyłam olej Khadi Amla. Oleje trzymałam na skalpie i włosach ponad 2h.
  • Emulgacja
  • Delikatnie zmoczyłam włosy, na skalp nałożyłam lekką odżywkę aloesową Faith in Natura (allegro).
  • Natomiast na długość zastosowałam maskę śmietanową z Wiejskiego Domku (np. TUTAJ - nie robiłam tu nigdy zakupów, swoją kupiłam w EcoPiękno, ale nie ma już po niej w sklepie śladu)
  • Mycie
  • Po ok. 20 minutach spłukałam odżywkę i maskę i umyłam raz głowę szamponem Khadi Hibiskus
  • Odżywienie
  • Po spłukaniu szamponu na ok. 20 minut nałożyłam na włosy odżywkę z NaturVital (Natura)
  • Zabezpieczenie
  • Po delikatnym osuszeniu i rozczesaniu na mokro włosów wgniotłam jeszcze w ich końcówki odżywkę b/s Joanna mleko i miód (drogerie).
A oto efekty. Gdy piszę te słowa, minęła już doba od tego zabiegu, a nie ma mowy o przetłuszczeniu skalpu czy spuszeniu włosów. Jest ich pełno :)
Nie jest to może idealny stan, ale będę szukała lepszej kombinacji. 


A jakie jest Wasze zdanie na temat bogatej/złożonej pielęgnacji?
całuję
kosodrzewina79

22 komentarze:

  1. Tobie służy taka pielęgnacja złożona :) To widać :) Różnica jest widoczna na dwóch zdjęciach. Generalnie masz śliczne loczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że zawsze myślałam, że przyklap murowany, a tu takie zaskoczenie.

      Usuń
  2. Efekty widac od razu :)! Skret slicznie sie wzmocnil, a wlosy zyskaly na objetosci :) U mnie zlozana pielegnacja sprawdza sie najlepiej. Przez to, ostatnio ograniczylam testy nowych produktow ;) Szkoda mi jednak rezygnowac ze sprawdzonych sposobow ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zrobiłam drugie podejście i niestety klapa, niedługo o tym napiszę.

      Usuń
  3. ja jestem na tak. moje włosy lubią bogatą pielęgnację, jednak od czasu do czasu umyje je tylko szamponem i wtedy też są wdzięczne :) jednak Twoje skręty są tak piękne, że moje proste włosy się umywają... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie marudź, sprawdziłam. Masz ładne, zdrowe włosy.

      Usuń
  4. Widać wielką różnice, dopieszczone loczki to szczęśliwe loczki :)
    Sama stosuję bogatą pielęgnację, zwłaszcza, że ostatnio się przeproteinowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie od razu po lokach widać, czy włosy są zadowolone.

      Usuń
  5. Twoje włosy miały prawdziwą ucztę!:) Piękny skręt, no i ten blask- wow. Moje włosy też lubią bogatą pielęgnacje, ale stosunkowo rzadko funduję im takie spa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blask, to też pewnie za sprawą lampy, bo zdjęcie robiłam w nocy, ale widzę, że muszę takie uczty fundować im częściej.

      Usuń
  6. Efekt, zazdroszczę Ci takich loczków. U mnie taka pielęgnacja kończy się przyklapniętymi i prostymi włosami. Dwie odżywki podczas jednego mycia to już dla nich za dużo .:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie jestem po drugim podejściu do bogatej pielęgnacji, efekty są gorsze, ale o tym niebawem.

      Usuń
  7. wspaniały efekt, nawet nie wiesz jak Ci tych włosów zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zmienimy genetyki, ale dzisiaj już wiem, że właściwą pielęgnacją możemy wiele osiągnąć i trochę oszukać naturę.

      Usuń
  8. O niebo lepiej! Widać, że brakowało im takiej złożonej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka różnica! No, no, warto.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. I trzymały się w takim stanie całe Boże trzy dni.

      Usuń
  11. Ależ Ty masz dużo tych kręciołków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa też tak, że gdy użyję kiepskich produktów włosy stają się od razu cienkie i bez życia.

      Usuń