niedziela, 27 kwietnia 2014

NaturVital, Szampon rewitalizujący żeń-szeniowy

W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami dotyczącymi żeń-szeniowego szamponu hiszpańskiej marki NaturVital.

Opis producenta:
Wzmacnia cebulki włosów. Z organicznym, certyfikowanym ekstraktem roślinnym. Receptura szamponu składa się ze starannie dobranych i zbilansowanych składników aktywnych, które w efektywny sposób wpływają na poprawę stanu skóry głowy i włosów. Bogaty w polisacharydy, proteiny, witaminy i minerały wyciąg z żeń-szenia działa stymulująco na porost włosów oraz pobudza mikrocyrkulację, która ułatwia wnikanie substancji odżywczych. Wyciągi z ruszczyka kolczastego oraz miłorzębu działają odżywczo, tonizująco i kojąco, a pozyskiwany z korzenia lukrecji glycyrynian dwupotasowy chroni skórę głowy przed podrażnieniami i agresywnymi czynnikami zewnętrznymi. 
Szampon nie zawiera barwników, silikonów, konserwantów, parabenów oraz oleju mineralnego.


Skład:
Aqua (woda), Sodium Laureth Sulfate (SLeS silny detergent), Cocamide DEA (substancja myjąca), Propylene Glycol (humektant, promotor), PEG-55 Propylene Glycol Oleate (łagodny, myjący sylikon), Panax Ginseng Root Extract (ekstrakt z korzenia żeń-szenia - stymuluje mieszki włosowe, poprawia ukrwienie głowy), Acanthopanax Senticosus (Eleuthero Ginseng) Root Extract (Eleuterokok kolczasty, żeń-szeń syberyjski - działanie przeciwzapalne), Ginkgo Biloba Extract (ekstrakt z Liści Miłorzębu Japońskiego - poprawia jędrność i elastyczność skóry, wzmacnia naczynia krwionośne), Polyquaternium 11 (polimer - aby go zmyć należy użyć SLS-u), Dipotassium Glycyrrhizate (Glycyrynian dwupotasowy - składnik pozyskiwany z korzenia lukrecji, chroni skórę głowy przed podrażnieniami i szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.), Sodium Chloride (sól - konserwant), Parfum (Fragrance), Benzoic Acid, Glycol Distearate, Dehydroacetic Acid, PEG-5 Ethylhexanoate, Trideceth-9, Phenoxyetanol.

Opakowanie:
twarda zielona butelka z wygodnym dozownikiem

Zapach:
świeży, energetyzujący

Konsystencja:
gęsta, perlista


Dostępność:
Drogeria Natura - ok. 20zł

Moje odczucia:
  • po tym jak zachwyciła mnie swoim działaniem maska aloesowa postanowiłam dać szansę innym kosmetykom wypuszczonym przez tę hiszpańską markę, i tak moje zbiory powiększyły się o wcierkę, szampon, dwie odżywki oraz maskę,
  • powiem krótko - nie był to udany zakup!
  • moje cienkie i delikatne włosy w połączeniu z szybko przetłuszczającą się skórą głowy jest w stanie prawie wszystko obciążyć i po prostu spowodować bardzo szybki przyklap, stąd unikam w szamponach silikonów, polimerów a nawet tak bardzo pożądanych protein i  olei (preferuję je jedynie w odżywkach i maskach), dlatego jestem zła sama na siebie, że kupując ten produkt nie poświęciłam chwili na zerknięcie na skład, bo znajduje się w nim nie lubiany przeze mnie polimer pq11 oraz tzw. peg-silikon - lekki myjący silikon PEG55 Propylene Glycol Oleate (jeżeli coś pokręciłam, to proszę poprawcie mnie),
  • po użyciu tego produktu moje włosy były praktycznie od razu przyklapnięte, szampon nie powodował tak bardzo lubianego przeze mnie odbicia włosów od skóry głowy,
  • włosy przy skalpie już po kilu godzinach były jakby wilgotne przy skalpie - na zdjęciu zobaczycie włosy umyte późnym wieczorem, rano były tak przyklapnięte, że aby nadać im objętości rozczesałam je palcami, ale i tak widać, że problem jest w przetłuszczonym skalpie:


  • tego szamponu więcej nie kupię, jego zakup tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że pq nie jest wskazany w szamponie dla cienkowłosych.
A jak Wasze włosy reagują na pq? 
całuję
kosodrzewina79

15 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad nim po tych zachwytach nad maską aloesową,ale dobrze że nie wziełam

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję kupić ten szampon, ale skład mnie nie przekonał. Więc dalej poluję na maskę NV Aloesową, bo moja jest na wykończeniu :(

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też ten szampon wywoływał swędzenie, wysuszenie skóry głowy i włosów i szybsze przetłuszczanie. Dziwnie pachniał. Ale aloesowy był pierwszym szamponem, z którego byłam naprawdę zadowolona w całym moim życiu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skład rewelacyjny niestety nie jest:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Skład nie jest rewelacyjny, ale nie jest też najgorszy. Muszę ciągle szukać szamponów po przystępnej cenie bez betainy kokamidopropylowej, tutaj jej nie ma, jedynie cocamide DEA, który mnie już nie podrażnia. Włosów cienkich nie mam więc wypróbuję, może u mnie się spisze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szampon mnie nie skusił ale za to mam ochotę na maskę aloesową tej firmy. Niestety w mojej Naturze nigdy jej nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  7. także unikam silikonów w szamponach, za to regularnie je olejuję... moje włosy widzę są wdzięczne:)
    Szkoda, że zakup nie trafiony, ale teraz wiesz, by czytać nim się udasz do kasy;)

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a wiesz, że nawet nie wiem jak moje marnoty reaguja na pq - muszę to obadać

    OdpowiedzUsuń
  9. niefajy ten peg w skladzie, bo moglo byc duzo lepiej bez takich obciazaczy

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiepsko, ze tak fatalnie sie spisal. Ja mam dwa sprawdzone szampony i ich sie trzymam, kazda proba zmiany konczy sie podraznieniem ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie od razu odrzuciłby SLS w jego składzie. Ten składnik nie działa zbyt dobrze na skórę mojej głowy, niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też mam cienkie wlosy,szybko tez mi sie przetluszczaja dlatego się nie skuszę

    OdpowiedzUsuń
  13. kurcze wiele razy się nad nim zastanawiałam, ale nie kupię skoro robi to coś w włosami : c

    OdpowiedzUsuń