czwartek, 27 lutego 2014

Receptury Babuszki Agafii - Balsam na kwiatowym propolisie

Witajcie,
w ostatnich dwóch postach dzieliłam się z Wami moimi przemyśleniami o kosmetykach z glinką Ghassoul. Szampony te miały cudowny wpływ na moje włosy, ale jednak trochę skomplikowana aplikacja tych produktów sprawiła, że chciałam trochę od nich odpocząć i powrócić do bardziej tradycyjnych metod pielęgnacji. Mój wybór padł na balsam na kwiatowym propolisie. Wcześniej stosowałam już wersję na brzozowym propolisie, która niestety u mnie zupełnie się nie sprawdziła. Po wielu bardzo pozytywnych recenzjach balsamu kwaitowego byłam pewna, że mam w domu perełkę. Ale czy na pewno?



Opis producenta:

Przy tworzeniu balsamu  № 4 na kwiatowym propolisie uzupełniono recepturę babci Agafii organicznym kwiatowym woskiem, olejkami eterycznymi Wiązówki i Werbeny, żeby nadać waszym włosom jeszcze większą objętość i puszystość. Balsam na kwiatowym propolisie sprawia, że włosy stają się gładkie, posłuszne, dobrze się układają i zyskują dodatkową objętość. 

Skład:
Aqua with infusions of: Pinus Palustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract, Anthemis Nobilis Flower Oil, Rosa Centifolia Flower, Pollen Extract, Humulus Lupulus (Hops) Cone Tar, Mel, Jasminum Officinale Flower Wax, Spiraea Ulmaria Oil, Verbena Officinalis Oil, Propolis Extract Milk, Cetearyl Alcohol, Cetyl Ether, Behentrimonium Chloride, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Citric Acid 
Żywica sosny długoigielnej (Pinus Palustris Wood Tar) - silny antyoksydant, działa przeciwzapalnie, odżywia. Wosk pszczeli (Beeswax) – nabłyszcza, chroni i odżywia. Pyłek kwiatowy (Pollen Extract) – zawiera praktycznie wszystkie życiowo ważne składniki, witaminy, minerały, aminokwasy, zawiera niezbędne dla zdrowia włosów i skóry składniki. Olej z rumianku rzymskiego (Anthemis Nobilis Flower Oil) - ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Jest często stosowany w szamponach i odżywkach do pielęgnacji delikatnych, jasnych włosów, a także jako środek łagodzący i odkażający. Róża stulistna (Rosa Centifolia Flower) - odżywia, nawilża i uelastycznia włosy. Smółka z szyszek chmielowych (Humulus Lupulus (Hops) Cone Tar) - zapobiega wypadaniu włosów, stymuluje ich wzrost, opóźnia siwienie, działa przeciwłupieżowo, ogranicza świąd skóry głowy i przetłuszczenie włosów. Miód wielokwiatowy (Mel) - odżywia, wzmacnia, wygładza, przywraca połysk. Organiczny wosk kwiatowy (Jasminum Officinale Flower Wax) – chroni przed nadmiernym przesuszeniem i wpływem środowiska zewnętrznego. Wiązówka błotna (Spiraea Ulmaria Oil) –  delikatnie oczyszcza i łagodzi podrażnienia, posiada właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, uelastycznia skórę. Verbena (Verbena Officinalis Oil) – działa tonizująco i reguluje balans wodny we włosach i skórze głowy, odświeża. Wyciąg z propolisu (Propolis Extract Milk) - działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie i gojąco na rany. (źródło)

Konsystencja:

Zapach:
przyjemny, świeży

Dostępność:
sklepy z rosyjskimi kosmetykami, np. Ukryte w Słowach

Moje wrażenia:
  • przygodę z tym balsamem rozpoczęłam, gdy moje włosy były w bardzo dobrej kondycji, były ładnie nawilżone, elastyczne


  • po pierwszym użyci tego balsamu myślałam, że tak będzie nadal, ale już po drugiej aplikacji moje włosy zaczęły się puszyć, straciły na elastyczności i mięsistości,



  • z każdym kolejnym myciem widziałam niekorzystne zmiany:


  • później, to już było tylko coraz gorzej:


  • myślę, że nie ma co się rozpisywać, zdjęcia pokazują wszystko, po prostu nie jest to balsam dla mnie, czyli powtórzyła się ta sama historia co z balsamem na brzozowym propolisie, jest to produkt za lekki, ma za mało emolientów,  mam jeszcze w swoich zbiorach sporą odlewkę balsamu na łopianowym propolisie, lada dzień sprawdzę czy i ona stanie się moim włosowym niewypałem, ale już czuję w kościach, że pewnie tak.
A jakie są Wasze doświadczenia z tymi propolisowymi balsamami?
całuję
kosodrzewina79

25 komentarzy:

  1. Czy ten skład przypadkiem nie jest składem szamponu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja go mam i lubię. Mam podobne włosy - pod względem skrętu, ale moje są suche i bez połysku. Ten balsam im go dodaje nieco, więc jestem zadowolona, bo niewiele kosmetyków to potrafi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam Twoją recenzję. Też pokładałam w nim wielkie nadzieje, był lepszy niż ten brzozowy, ale jednak nie jak inne kosmetyki, które poznałam.

      Usuń
  3. Nie mialam jeszcze zadnego z tych balsamow, ale coraz bardziej obawiam sie ich zakupu ;) Faktycznie zdjecia idealnie obrazuja, ze Ci ten balsam nie posluzyl. Wlosy piekne, mam nadzieje, ze i mi uda sie kiedys je tak nawilzyc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zużycie wielkiej butli (600ml) balsamu jest trudne, zwłaszcza jeżeli okaże się on niewypałem. Ale jak nie spróbujemy, to się nie przekonamy.

      Usuń
  4. Ja miałam odlekwkę tego na łopianie i byłam bardzo zadowolona. Mam nadzieję, że Tobie chociaż ten ostatni posluzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, moja odlewka też jest spora, dlatego też jestem ciekawa jak u mnie zadziała.

      Usuń
  5. To samo co u mnie Kochana, podesłałaś mi odlewkę kwiatowego, brzozowy sama kupiłam kiedyś - sianko, puch, szortkość. Nie ryzykuję już z żadnym propolisowym balsamem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wczoraj właśnie u Ciebie o tym balsamie w podsumowaniu miesiąca, wnioski mamy takie same - to nie dla nas.

      Usuń
  6. mam takie same odczucia po jego użyciu. Zupełnie się nie sprawdził, próbowałam użyć go także jako odżywkę myjącą, ale w tej roli także kiepsko się sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslę, że i tak był trochę lepszy niż brzozowy, ale nie kupię go więcej.

      Usuń
  7. Mam w domu balsam na łopianowym propolisie, ale używa go moja mama. Sama jeszcze nie miałam okazji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja łopianowego mam odlewkę, jestem ciekaw jak sie sprawdzi.

      Usuń
  8. Masz piękne włosy! :)
    A balsam mam, ale nie wiem jeszcze co o nim myśleć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie idealnie sprawdzał się wyłącznie na odrostach.
    Nie mogłam go również często nakładać, bo podobnie jak u Ciebie niemiłosiernie puszył...

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat balsamów babuszki nie miałam, ale miałam do czynienia z ruską banią i tonikiem do włosów - oba produkty nic z moimi włosami nie zrobiły. Produkty do twarzy lepiej się u mnie sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda że się ni spradził; ja bardzo lubiłam balsam na łopianowym propolisie, ale nie mam suchych włosów, są w dobrej kondycji i nieco podatne na przeciążenie, więc obawiam się, że może okazać siędla Ciebie za lekki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Balsamu nie używałam, ale szamponu tak i nie zrobił na mnie pozytywnego wrażenia. Wręcz przeciwnie- nawet nie mam ochoty po balsam po jego używaniu sięgnąć.
    Ale Twoje włosy... boże, jak one się cudownie błyszczą!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam i u mnie sprawdził się nawet ok. Niestety bez szału, jak np. u Anwen... Teraz wykańczam brzozowy i chyba bardziej mi przypadł do gustu (albo mam już słabą pamięć ;) ). Kiedyś pewnie spróbuję z dwoma pozostałymi.
    A słyszałaś o odżywkach Nature's Gate? Ja mam szampon i odżywkę z henną, kupiłam na iherb.com i ta odżywka jest jedną z lepszych, jakie miałam ostatnio (a mnie nawet Isana z babasu nie zadowoliła ;P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. link: http://www.iherb.com/nature-s-gate-conditioner-shine-enhancing-henna-18-fl-oz-532-ml/6201
      Za jakiś czas pewnie znowu zamówię jakieś odżywki tej marki, tylko za pierwszym razem jest 5 dolarów zniżki, a potem już niestety nie, więc jeszcze poczekam.

      Usuń
    2. Oj pamiętam tę recenzję u Anwen, ale jak widzisz, u mnie niestety klapa.

      Bardzo dziękuję za polecenie odżywki, już kilka razy zastanawiałam się nad zakupami w iherb, myślę, że kiedyś do nich dojdzie.

      Usuń
  14. faktycznie włosy straciły na jakości;/

    OdpowiedzUsuń
  15. Czesc kochana! Mialam tak samo ale kiedy zaczelam stosowac balsam raz na tydzien moje wlosy go pokochaly :) to naprawde dobry i godny polecenia produkt! Niektore wlosy pija go nawet codziennie ! Ja mam falowane wlosy i u mnie zadzialal tak samo..to jednak byla kwestia uzywania pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń