niedziela, 8 grudnia 2013

NATURALNE MAROKAŃSKIE MYDŁO GHASSOUL z olejem arganowym (by Syria&Marocco)

Witajcie,
w TYM poście, czyli dawno, dawno temu zapowiadałam Wam Serię by Syria&Marocco
Miałam wiele czasu na zapoznanie się z tymi kosmetykami.



Serię chciałabym rozpocząć od mydła. Jest to marokańskie mydło z glinką ghassoul.






Opis producenta:
                             Zastosowanie oczyszczająco-odżywcze do ciała, twarzy i włosów
Już w czasach starożytnych właściwości dziewiczych olejów tłoczonych na zimno były bardzo wysoko cenione. Oliwa z oliwek nie bez powodu nazywana jest już od czasów starożytnych „płynnym złotem” doskonale nawilża i pielęgnuje ciało, sprawiając ze skóra staje się aksamitna w dotyku. Glinka Ghassoul dzięki bogactwu zawartości wielu rodzajów soli mineralnych posiada właściwości bakteriobójcze, odżywcze, wzmacnia skórę i włosy. Glinka Ghassoul doskonale oczyszcza, nadaje świeżości skórze, jest bogata jest w sole mineralne, stąd działa dobroczynnie na skórę: odżywia ją, pielęgnuje i wygładza. Łagodzi skutki działania aury, stymuluje krążenie krwi, wspomaga leczenie stanów bólowych i reumatycznych, odżywia i spowalnia proces starzenia. Usuwa zmęczenie, dodaje energii i witalności. Ujędrnia, przeciwdziała rozstępom . Olej Arganowy od wieków znany mieszkańcom Maroka, ma działanie przeciwalergiczne, wzmacniające włosy oraz paznokcie, opóźniania procesy starzenia, działa antyseptyczne i łagodząco. Jest doskonały na dojrzałą i starzejącą się skórę, chroni przed przedwczesnym pojawieniem się zmarszczek. Zawiera m.in. witaminę E, stygmasterol regenerujący naskórek oraz tirukallol łagodzący objawy alergii. Ma silne działanie regenerujące skórę, wzmacnia włosy oraz paznokcie, chroni przed agresywnym działaniem słońca i wiatru. Chroni naskórek przed wysychaniem, wygładza, uspokaja podrażnioną skórę, działa przeciwzapalnie, łagodzi objawy trądziku młodzieńczego, alergii. Jest także stosowany przy egzemie, pęknięciach skóry, również na końcówki włosów – świetnie odżywia zniszczone zabiegami fryzjerskimi włosy. Olej Arganowy jest niezastąpiony w walce z tzw. skórką pomarańczową oraz skóra potrzebująca odnowy. Niezwykłe właściwości wyciągów z kwiatów znane są od bardzo dawna, napary, wyciągi i olejki kwiatowe stosowano w wielu chorobach. Dzisiaj właściwości lecznicze wyciągów i wody z kwiatów są poparte badaniami naukowymi. Okazuje się bowiem, że wyciągi z kwiatów mają właściwości wzmacniające skórę, działają antyseptycznie i maja właściwości ściągające. Dodatkowo wyciągi z kwiatów są swoistą kuracją „antystresową” – podane w postaci aromatycznych olejków pomagają zwalczyć stres i przynoszą ulgę przy bólach głowy.

Mydło w połączeniu z glinką ghassoul i olejem arganowym działa skutecznie jako środek peelinujący i pielęgnujący jednocześnie. Należy rozprowadzić mieszankę gołą dłonią (w przypadku pielęgnacji twarzy ) lub rękawicą do masażu (w przypadku pielęgnacji ciała), masować powierzchnię skóry ruchami kolistymi, po czym delikatnie spłukać. Mydło pozostawia skórę jedwabiście gładką, delikatną w dotyku, odżywioną i naoliwioną jak nigdy wcześniej. Rezultat doskonale oczyszczonej i gładkiej skóry widoczny już po pierwszym użyciu. (źródło)

Skład: 
glinka Ghassoul, oliwa z oliwek, olej arganowy, woda kwiatowa,woda destylowana, gliceryna roślinna, zapach orientalny kwiatowy
Dostępność:
allegro
Moje wrażenia:

  •  jest to mydło twarde, z wyczuwalną w dłoni chropowatością, która jest sprawką glinki
  • mydło z pewnością należy do tych średnio-słabo pieniących się, chociaż bardzo dużym zaskoczeniem była dla mnie jego reakcja na kontakt z włosami, wtedy pieniło się znacznie mocniej,
  • mydło bardzo dobrze spisywało się w podczas dbania o higienę całego ciała, myłam nim sporadycznie również twarz, moja tłusta cera takie dokładne oczyszczenie polubiła,
  • to mydło jednak kupiłam z przeznaczeniem do mycia włosów, przyznaję, że to był zakup z drżącym sercem, ponieważ moje wcześniejsze eksperymenty włosowo-mydlane TU i TU nie skończyły się delikatnie mówiąc sukcesem, po prostu włosy były matowe i tłuste,
  • pierwsze użycie na włosy nie było udane, ale myślę, że w tym przypadku ujawniły się moje opory wynikające z nieprzyzwyczajenia mycia kostką mydła włosów oraz po prostu wcześniejsze niepowodzenia,



  • mydła nigdy nie stosowałam samodzielnie, traktowałam to zawsze jako mycie wstępne, po którym następowało mycie właściwe, za pomocą:

    Moje przemyślenia po stosowaniu tych produktów, pojawią się w następnych postach.
    całuję
    kosodrzewina79

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie mydła, ale naprawdę zaintrygował mnie ten szampon ghassoul, napiszesz o nim, prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, właśnie się biorę za pisanie :)

      Usuń
  2. Pisz szybko, bo zżera mnie ciekawość!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ciekawią te szampony na końcu notki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam je i zaczęłam testować :D traktuję je jak zwykły szampon, mimo iż producent zalecił poprzedzić ich użycie myciem np. naturalnym mydłem :)

      Usuń
    2. tak, jako zwykły szampon też sprawdził się bardzo dobrze

      Usuń
    3. ale muszę jednak dodać, że w połączeniu z mydłem oczyszczenie i nawilżenie było większe

      Usuń
    4. Nacięłam się na to nawilżenie :D pierwszy raz użyłam go gdy miałam wyjść poznać swoją przyszłą szwagierkę. Miała być randka w 4, a mi zachciało się eksperymentów. Użyłam samego szamponu trzymając go ok. 5 minut. Po wysuszeniu były lekko sztywne, suche i matowe. Teraz używam jak szamponu (czyli odżywka po myciu). Urzeka mnie jego wydajność :D

      Usuń
  4. jakie wspaniałości, też z chęcią poczytam o szamponach...jeszcze nie mam sprecyzowanych prezentów gwiazdkowych więc kto wie na co bym się skusiła....;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam z niecierpliwością :)
    Sama powoli przekonuję się do mycia skalpu mydłem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm nie myłam jeszcze nigdy włosów mydłem:P Ciekawi mnie kaktusowy szampon, czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przeczytam o Twoich wrażeniach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawia mni te kosmetyki :) CZekam na posty z szamponami;)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię takie hmm niszowe, nietypowe kosmetyki :D

    OdpowiedzUsuń