sobota, 30 listopada 2013

EcoSpa - Bazowa odżywka do włosów - ekologiczna

Witajcie,
po dłuższej przerwie wracam do Was z recenzją ciekawego produktu. Bazą odżywkową zainteresowałam się w tym czasie, gdy po dekoloryzacji i kilkukrotnym farbowaniu włosów jednego dnia (wszystko pod okiem specjalisty, w salonie fryzjerskim), zostałam kurczakiem z zielonymi pasemkami, wtedy powiedziałam BASTA. Był to zwrotny moment w mojej pielęgnacji, a przede wszystkim w podejściu do dbania o włosy kręcone. Zainteresowałam się wtedy metodą CG oraz zaczęłam stawiać na kosmetyki o dobrych składach. Podczas moich poszukiwań trafiłam na bazę od EcoSpa.


Opis producenta:
Baza odżywkowa jest mieszaniną naturalnych emulgatorów, olejów i wyciągów roślinnych. Posiada kremową konsystencję, a starannie dobrany zestaw składników sprawia, że nadaje się do każdego typu włosów. Odżywka rewitalizuje je i odbudowuje. Włosy po aplikacji są lśniące, zdrowe i łatwe do ułożenia.

Baza nie zawiera:
  • SLS, silnych detergentów i polietylenoglikoli (PEG), które działają na skórę drażniąco i alergizująco,
  • syntetycznych barwników i substancji zapachowych
 Skład:
Woda, Alkohol cetearylowy, Betaina, Kokoglukozyd, Masło karite (Shea)*, Oliwa z oliwek*, Olej słonecznikowy*, Olej kokosowy*, Olej jojoba*, Sproszkowany sok z liści aloesu*, Wyciąg z owoców pomarańczy, Wyciąg z owoców grejpfurta, Wyciąg z owoców pomarańczy bergamoty, Wyciąg z owoców tangerynki, Wyciąg z nasion grejpfruta, Gliceryna, Guma ksantanowa, Fenoksyetanol, Kwas cytrynowy, Alkohol benzylowy, Kwas dehydrooctowy


Konsystencja/Zapach:
rzadka, biało-kremowa ciecz o bardzo delikatnym, ale przyjemnym zapachu


 Dostępność/Cena:
w zależności od objętości - EcoSpa


Moje wrażenia:
(pamiętajcie, że jest to baza, do której można dodawać półprodukty, np. proteiny, humektanty, oleje czy ekstrakty, ale moja ocena dotyczy samodzielnego produktu, bez dodatków)

  • cudowny skład!
  • trochę przeszkadzałam mi rzadka konsystencja, jednak wolę bardziej zwarte produkty,
  • odzywka zaaplikowana na włosy nie dawała efektu otulenia, które moje włosy uwielbiają,
  • ten brak tzw. otulenia w moim przypadku w 90% równoznaczny jest z brakiem pozytywnego wpływu na rozczesywanie włosów,
  • produkt ma wysoko w składzie masło Shea oraz olej kokosowy, co pewnie sprawi, że posiadaczki włosów wysoko porowatych się skrzywią, to fakt, ja również muszę uważać na te masła/oleje, bo po prosty puszą one moje włosy, odżywkę o tym składzie mogłam nałożyć bez obaw, tak raz na 2 tygodnie, częstsza aplikacja kończyła się kiepsko
raz na jakiś czas, było ok
podczas częstego stosowania, pojawiał się puch

  • tak jak ten produkt na moich kręconych i wysokoporowatych włosach sprawdził się średnia, tak bardzo wręcz pokochał ten skład mój skalp i cebulki włosowe,
  • odżywka doskonale łagodziła mój skalp oraz w realny sposób wpływała na zmniejszenie wypadania moich włosów, pisałam Wam o tym TUTAJ,
  • gdy ostatnio dopadł mnie atak wypadania włosów, to stosowane z tą odżywką półprodukty bardzo mi pomogły (przed myciem włosów):
 
  •  a co z puchem? puch po aplikacji odzywki na skalp (przed myciem włosów), występował, ale w stopniu minimalnym, muszę przyznać, że podobał mi się ten efekt, bo sprawiał, że wizualnie włosy wyglądały na bardzo świeże i ładnie odbite od skalpu
  • cena - 17,50 z 200ml lub 36,80zł za 500ml, to jednak nie jest mało, ale też naprawdę ok, jak za taki skład, swoją butelkę kupiłam grubo ponad rok temu, a widzę, że cena nie uległa zmianie,
  • czy polecam? jeżeli tylko skład Wam odpowiada, to zdecydowanie tak, warto kupić większą butelkę na spółkę z siostrą, czy koleżankami.
całuję
kosodrzewina79

11 komentarzy:

  1. właśnie przed chwilą oglądałam ją na stronie ecospa, bo ten sklep bierze również udział w dniu darmowej dostawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie kupowałam jeszcze takiej samej bazy. skład rzeczywiście bardzo fajny. może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bazy odżywkowej nie miałam, od EcoSpa używałam jedynie bazy detergentowej. Jakoś bazy mnie mocno nie kręcą, za tą kwotę wolę kupić kilka półproduktów:)) ale oczywiście nie mówię nie, kto wie co mi kiedyś strzeli do głowy i co będę chciała zrobić:) Na pewno bazy są przydatne jak chcemy pobawić się we własnoróbki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta baza ma dużo lepszy skład niż wiele gotowych odzywek, słowo baza może być odrobinę myląca

      Usuń
    2. tak, składowo jest super, w sumie można wykorzystać nawet jako balsam do ciała:))

      Usuń
  4. Masz cudne, lśniące loki.

    Kiedyś zastanawiałam się nad ta baza, a także nad szamponową i przede wszystkim tą do kremu. Polecono mi jednak jako bazę do kremów... krem z BD i sprawdził się tak super, że już nie próbowałam w końcu żadnych. :-)
    Może to błąd, skoro ta tak dobrze działa na skórę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Oliwa nie służy moim włosom, shea też działa średnio. Ale u Ciebie efekt jest fajny. :) I skład jest rzeczywiście przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skład piękny, moje włosy już się cieszą na kokosa i shea :) fajne perełki wyszukujesz, już mam dzięki Tobie kolejny produkt do listy wartych sprawdzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na skalp ma bardzo ciekawy skład :) Chętnie bym go na niego nałożyła.

    OdpowiedzUsuń