piątek, 1 listopada 2013

Cera tłusta, a parafina - maseczki Ava

Witajcie,
we wczorajszym poście poruszyłam problem maseczek, które zamiast pomóc zaszkodziły mojej tłustej cerze. Bez wątpienia winowajczynią jest parafina.
Mam świadomość tego, że parafina, zresztą tak jak i silikony mają tak samo wielu zwolenników, jak i przeciwników, nie chcę wdawać się w dyskusję, było ich już wiele. Ale po 2-3 latach rozważnej i przemyślanej pielęgnacji wiem, że parafina jest szkodliwa dla mojej skóry.

źródło


źródło

Dzisiaj pokażę Wam maseczki, które kuszą algami, ekstraktami z pomidora czy marchewki, ale obecna wysoko w składzie parafina, zresztą obok silikonu, czy parabenó sprawiają, że na mojej twarzy wyskakuje wiele niedoskonałości oraz bardzo bolesne podskórne gule. A skóra nie jest gładka i ładnie nawilżona, a jedynie pokryta tłustą warstwą parafiny. Obecnie już prawie w 90% odeszłam od gotowych maseczek. Po stokroć bardziej wolę sama mieszać glinki, błota i algi. Was też do tego zachęcam. A tak na marginesie, to niedługo podzielę się z Wami moim nowym maseczkowym odkryciem, posiadaczki cer tłustych będą zachwycone.

A jak na Waszej skórze spisuje się parafina?
całuję
kosodrzewina79

PS Mam świadomość, że zaprezentowane przeze mnie maseczki mogą być cudem i wybawieniem dla cer suchych, ale posiadaczkom cer tłustych i problematycznych radzę omijać je szerokim łukiem.



25 komentarzy:

  1. Spirulina, glinki ghassoul i zielona? Zgadłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda bardziej jak różowa/czerwona glinka. A to białe to może jakiś enzym albo niacynamid? :) ja dodaję do glinek papainę, wszystko się pięknie złuszcza, oczyszcza i wygładza.

      A, no i witam :)

      Usuń
    2. witam :)
      niacynamid - to strzał w 10 :)
      a to co przypomina glinkę czerwoną to zeolit - właśnie napisałam o nim post

      Usuń
  2. Moja tłusta skóra twarzy nie lubi parafiny, ale za to ciało uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie dłonie i stopy lubią kremy z parafiną

      Usuń
    2. u mnie to jedynie stopy i dłonie, bo ciało też nie

      Usuń
  3. tez mialam ostatnio problemy w podskornymi gulami. w zelu do mycia twarzy byla parafina. kolejny raz sie przekonalam ze musze jej unikac w produkatch do pielegnacji twarzy,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że już przynajmniej wiesz co Ci szkodzi, teraz tylko trzeba jej unikać

      Usuń
  4. ja uzywam maseczek tylko gabinewtowych. wole rzadziej a skuteczniej

    OdpowiedzUsuń
  5. Również unikam parafiny. Ten składnik powoduje u mnie wysyp podskórnych gul, które wchłaniają się tygodniami... Ostatnio przerzuciłam się na glinki w proszku. Ta forma pielęgnacji służy mojej tłustej cerze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, glinki są super, tylko należy nauczyc się je stosowac i nie przesadzać - zwłąszcza zielonej

      Usuń
  6. moja twarz równiez nie toleruje parafiny. Czekam na to odkrycie, bo mam cerę mieszaną i troche kapryśną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak ja, post z nowością już powstał :)

      Usuń
  7. Parafinę zniosą tylko moje dłonie i stopy, a i tu potrafi powodować dyskomfort... Parafina i jej bliskie siostry są ble! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja je lubię, ale mam cerę normalną, a zimą - czyli teraz!!! suchą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to u Ciebie takie maseczki mają szansę się spisać

      Usuń
  9. To już nie mogę się doczekać tego, co nam pokażesz:) U mnie parafina raczej nie działa negatywnmie. Przynajmniej do tej pory nic się nie działo.

    OdpowiedzUsuń
  10. popieram - róbmy własne maseczki! bez zbędnej chemii i używajmy glinek i alg bo działają cuda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja przeniosłam się na glinkę, gotowe maseczki to dla mnie strata pieniędzy - więcej w nich chemii niż substancji aktywnych :<

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ogarniam, jak można w maseczce podawać parafinę, nie lubię, nie używam, unikam jak ognia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coraz bardziej przekonuję się, że parafina to dla mnie zło. Czekam na specjalite dla cery tłustej, której posiadaczką jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Parafinie w kosmetykach już dawno powiedziałam stanowcze nie.

    OdpowiedzUsuń