środa, 31 lipca 2013

Receptury Babuszki Agafii - Organiczna Pasta do Zębów - borówka brusznica - recenzja.

Witajcie, 

dzisiaj przedstawię Wam naprawdę dobrą pastę do zębów. 
Na wstępie zaznaczę, że mam wrażliwe zęby, i niestety jeszcze wrażliwsze dziąsła. Często przy użyciu mocnej pasty schodzi mi naskórek z wewnętrznej strony policzka, a dziąsła są czerwone i podrażnione. Dlatego jak tylko rosyjskie kosmetyki zawładnęły naszą blogosferą ja obok produktów do włosów zainteresowałam się również pastami do zębów. Kilka miesięcy temu pisałam Wam o paście solnej, która swoim, jak sama nazwa mówi, solnym smakiem trochę mnie zniechęciła. Ale jej działanie było na tyle dobre, że podczas kolejnych zakupów ponownie sięgnęłam po pastę od Babci Agafii, ale teraz smakowo wybrałam coś zupełnie innego. Wybór padł na pastę z borówką.


Opis producenta:
Pasta zawieraja 99% naturalnych składników, w tym naturalne składniki mineralne, naturalne oleje i olejki oraz biologicznie aktywne ekstrakty z roślin pochodzących z ekologicznie czystych rejonów Syberii.

Natomiast nie zawierają: SLS,SLES, parabenów, ftalanów, fluoru, formaldehydu, metali ciężkich, glutenu, komponentów zawierających aluminium, olejów mineralnych, składników pochodzenia zwierzęcego, składników modyfikowanych genetycznie, składników z przerobu ropy naftowej, chlorheksidine.

 

Organiczna pasta do zębów zapewnia efektywną pielęgnację jamy ustnej, zapobiega rozwojowi próchnicy, delikatnie czyści i poleruje szkliwo przywracając zębom naturalną biel i blask. Naturalne składniki czyszczące sprzyjają efektywnemu i delikatnego usuwaniu nalotu nazębnego. Organiczne ekstrakty Borówki Brusznicy i Bergenii zapobiegają rozwojowi chorób jamy ustnej, stają się źródłem witamin i mikroelementów, posiadają właściwości antyoksydacyjne oraz przeciwzapalne działanie. Pasta wzmacnia szkliwo oraz pozwala utrzymać na odpowiednim poziomie mikroflorę jamy ustnej. 


Skład:
Aqua with infusions of: Organic Vaccinium Vitis-Idaea Fruit Extract (Organiczny ekstrakt borówki brusznicy), Organic Bergenia Crassifolia Root Extract (Organiczny ekstrakt bergenii grubolistnej), Organic Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Fruit Extract (organiczny ekstrakt z żurawiny), Rubus Saxatilis Extract (malina kamionka), Althaea Rosea Extract (korzeń róży altea), Rubus Chamaemorus Seed Extract (malina moroszka), Malva Sylvestris Extract (ślaz dziki/leśny), Vaccinium Myrtillus Extract (borówka czarna), Vegetable Glycerin (roślinna gliceryna), Sorbitol (nawilża), Hydrated Silica (naturalny minerał), Sodium Cocoyl Glutamate (z aminokwasów i roślinnego oleju), Xylit (z syberyjskiego cedra), Xantan Gum (naturalny zagęstnik), Natural Flavor, Sodium Benzoate (z owoców rokitnika), Potassium Sorbate ( z owoców jarzębiny), Maris Sal (sól).

Analiza składu:  
Jest to delikatna pasta z masą owocowych ekstraktów, 
takich jak borówka brusznica, borówka czarna, malina, żurawina. 
Oj jak pięknie :)




Opakowania:
Plastikowa tuba zapokowana jest w ładny tekturowy kartonik.

Konstystencja:
ciemnoróżowy żel

Zapach/smak:
bardzo przyjemny, owocowy, słodkawy, ale nie słodki

Dostępność:
Sklepy z rosyjskimi kosmetykami. 
Ja już chyba do znudzenia powtarzam, że na dzień dzisiejszy te pasty najtańsze 
są w sklepie Ukryte w słowach.
Obecnie jest też tania wysyłka, bo tyko za 4zł w sklepie Setare




Działanie:
U mnie jest naprawdę spektakularne. Nawet nie śniłam, ze będzie aż tak przyjemnie i skutecznie jednocześnie. Delikatny owocowy smak sprawia, że po pastę sięgałam z przyjemnością. Bez najmniejszego problemu mogłam z nią zęby szczotkować te przepisowe 3 minuty. 
Pasta bardzo ładnie wypolerowała moje zęby, ich powierzchnia jest bardzo gładka. Uwielbiam smak i zapach kawy i zauważyłam, że to pewnie za jej sprawą ciemnieją mi trochę szczeliny między zębami oraz same zęby, tak 1-2 milimetry od dziąsła. Ta pasta to wszystko mi rozpuściła, wyczyściła. Moje zęby zyskały jednolitą barwę, bez żadnych przebarwień. Jestem w szoku, bo delikatna owocowa pasta zrobiła dla mnie więcej, niż nie jedna specjalistyczna pasta do wybielania zębów. 

Ostatnio miałam istny zjazd rodzinny, pasta zyskała sympatę, ale najbardziej to w oczach mojego małego bratanka :) Dlatego uważam, że idealnie zda ona egzamin jako pasta stosowana przez dzieci. 

Z jej zakupu jestem bardzo zadowolona, myślę, że obok drogeryjnych (Sensodyne, Meridol, Elmex) past, ta na stałe zagości w moim domu. Oczywiście kuszą mnie jej inne rodzaje, ale to z czasem. Myślę, że nawet dam jeszcze jedną szansę tej solnej :)

Znacie te pasty? Jak Wasze wrażenia?
całuję
kosodrzewina79

22 komentarze:

  1. Ja jeszcze nie miałam takiej past. Zawsze kupuję takie "zwykłe"

    OdpowiedzUsuń
  2. Widze, ze te pasty sa super. Moja(ta na zdrowe dziąsła) tez wybielila mi zabki a nie oczekiwalam tego :D. Mile zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze ją wypróbować, jeśli rozjaśniła ząbki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ładnie wyczyściła mi szczeliny między zębami

      Usuń
  4. Nie znałam... Ale przyznam, że bardzo mnie nią zaciekawiłaś...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamówiłam jedną z tej serii i czekam na przesyłkę. ciekawe jak u mnie się sprawdzi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Twojego opisu ta pasta przypomina mi trochę taką, której używałam jako dziecko. Owocowa pasta z trzema myszkami;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jeszcze takiej ziolowej pasty nie probowalam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybielanie jako efekt uboczny- podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mnie tym "efektem ubocznym" zaskoczyła

      Usuń
  9. wow nie spodziewałam się takich efektów po tak delikatnej paście ;) koniecznie muszę spróbować ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam propolisową, zwłaszcza jeśli lubisz intrygujące gorzkawe posmaki :)
    Zęby i przyzębie mam delikatne jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny wpis. Powiem szczerze, że dzięki niemu skusiłam się na tą pastę. Jestem zadowolona i to bardzo, już nigdy nie kupie innych past. Kupiłam ją na e-natura.pl do tego jeszcze kupiłam czarne mydło syberyjskie i powiem wam, że był to świetny zakup. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja namiętnie stosuję tę http://naturabazar.pl/Agafii-Organiczna-pasta-do-zebow-wybielajaca-propolis-75ml-p18301
    i nie wyobrażam sobie, żebym mogła z niej zrezygnowac ♥ fajnie oczyszcza zeby i na długo zostawia świeże oddech :)
    babuszkowe pasty najlepiej się sprawdzają w moim domu a w dodatku nie mają jakieś bardzo wysokiej ceny, więc uważam że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta pasta jest super! Kupiłam ją tydzień temu dla mojego W. i miałam ostatnio okazję używac - no genialna :D Uwielbiam ją, a W. juz zapowiedział, ze chce jej zapas :D

    OdpowiedzUsuń