środa, 20 marca 2013

Miesiąc z życia moich włosów - luty 2013

Witajcie,
ostatnie takie dokładne  podsumowanie robiłam w listopadzie, od tego czasu minęło kilka miesięcy, włosy trochę podrosły. W tym czasie używałam następujących kosmetyków:


Szampony:

1. Farmona - szampon z miłorzębem japońskim - zawiera  SLeS, bardzo przyjemny zapach.
2. Receptury Babuszki Agafii - szampon na brzozowym propolisie - zakochałam się w nim, delikatny szampon, który pomógł mi uporać się z dużym przetłuszczaniem skóry głowy.
3. BabyDream - szampon - jeszcze pół roku temu był dla mnie największym bublem, dlatego odstawiłam go na tak długo, teraz bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.

Odżywki/Maski:
4. Crema al Latte (Kallos) - wzbogacam ja pantenolem i olejem, a później nakładam na kilka godzin przed myciem. zawsze myślałam, że jest raczej słabą maską, którą trzeba wzbogacać, ale gdy tymi samymi półproduktami wzbogacałam inne maski, to jednak ta nawilżała lepiej.
5. Planeta Organica - złota maska ajuwerdyjska - trochę mnie rozczarowała, ale z dobrym olejem działała cuda.
6. Alverde - maska nabłyszczająca z morelą - jako maska po myciu okazała się dla mnie z tłusta/bogata. Gdy nakładałam ją przed myciem, sprawiała, że miałam piękne sprężynki.
7. Alepia - odżywka o cudownym składzie i pięknym jaśminowym zapachu, fantastycznie nawilżała włosy.
8. Joanna b/s mak i bawełna -  odrobinę odżywki nakładam na rozczesane już po myciu włosy, bardzo ją lubię.

Inne:

Oleje:
9. Nami - olej z korzenia łopianu z ziołami - moja wielka miłość :)
10. Receptury Babuszki Agafii - olej łopianowy odżywczy - nie był zły, ale jednak trochę za lekki.
Odżywka na skalp:
11. Alverde - odżywka z brzozą i szałwią - ładnie nawilżała i łagodziła mój skalp
12. Stimulin - podobno ma pobudzać porost włosów, zobaczymy.
Inne
13. Eclipta - zioła, które dodawałam do odżywki na skalp lub tej na włosy. Przyciemniała i wzmaniała mi włosy.
14. Fito Biol - Balsam mineralny do pielęgnacji twarzy, ciał i włosów - preparat na bazie iłów leczniczych Jeziora Saki oraz błękitnych krymskich glinek - stosowałam jako wcierkę, byłam zadowolona.
15. EcoSpa - Pantenol - wspaniały nawilżacz.
16. Ekstrakt - karnityna, arginina i kofeina - kilka kropel dodawałam do maski na skalp.


Luty 2013

2.02.13
Maska na skalp – eklipta + odżywka Alverde brzoza i szałwia + pentanol + olej łopianowy Nami + olej z pestek malin
Maska na włosy – olej z pestek malin + Kallos + olej łopianowy Nami + placenta
----------------------------------------------------------
Mycie – RBA ma brzozowym propolisie
Odżywka – ½ Artiste wzmacniająca (denko) + ½ RBA brzozowa
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna





3.02.13
Maska na skalp – eclipta + pantenol + ekstrakt z pokrzywy + olej łopianowy Nami + maska Stimulin
Maska na włosy – Kallos + RBA olej łopianowy + elastyna + pantenol
----------------------------------------------------------
Mycie – RBA łopianowy
Maska – Inebrya
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

4.02.13
Olej – łopianowy NAMI – 3h
Mycie – Farmona – miłorząb japoński
Odżywka – Joanna – piwna
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

6.02.13
Maska na skalp – łyżka Alverde brzozowej + łyżka Stimulin + 0,5 łyźki eclipty + 5 kropek kofeiny, argininy i …+ 5 kropel pantenolu + łyżka oleju Nami
Olej na włosy – łopianowy Nami
-----------------------------------------2h
Mycie – Alterra morela i pszenica
Odżywka – Joanna piwna
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

8.02.13
Olej – Nami – łopianowy – 3h
Mycie1 – BD niebieski
Mycie2 – RBA – na brzozowym propolisie
Maska – Alverde – morela i pszenica
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna


9.02.13
Mycie – BD niebieski
Maska – Planeta Organica – złota
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna



10.02.13
Olej – Nami – łopianowy – 2h
Mycie – BD niebieski x2
Odżywka – Alepia
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

11.02.13
Olej – Nami łopianowy
Mycie – RBA brzozowy
Odżywka – Alepia
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna





niestety po nocy wyglądają już dużo gorzej
 

13.02.13
Mycie – Farmona miłorząb japoński
Odżywka – Alepia
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna



14.02.13
Maska na skalp – Alverde – brzoza + Stimulin _ Phantenol + Eclipta + olej Nami łopianowy
Maska na włosy – Kallos + Nami olej łopianowy + Panthenol
----------------------------------------------- 1h
Mycie – Alterra morela i pszenica
Maska – Alverde morela
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna




16.02.13
Wcierka – Iły
Olej – Nami – łopianowy – 7h
Mycie – RBA brzozowy
Maska – Planeta Organica złota
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna






17.02.13
Maska na skalp – eclipta + Alverde brzoza + pentanol + Stimulin
Maska na włosy – Scandic kokosowa + Olej Nami + pantenol
Mycie – RBA brzozowy
Maska – Planeta Organica złota
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

18.02.13
Wcierka – Iły
Olej – Nami łopianowy
Mycie – Farmona miłorząb japoński
Odżywka – Alepia
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

20.02.13
Wcierka – Iły
Maska na skalp – Alverde + olej łopianowy Nami + Stimulin + panthenol + brahmi
Maska na włosy – Kallos + ½ Nami + ½ RBA łopianowy odżywczy + pantenol
Mycie – RBA brzozowy
Maska – Alverde morela
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

22.02.13 –rano
Mycie –RBA brzozowy
Maska –Planeta Organica złota
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

23.02.13 - wieczór
Maska na skalp – Silumin + Alverde brzoza + brahmi + RBA łopianowy odżywczy + ekstrakt arginina, kofeina
Olej na włosy – RBA łopianowy odżywczy
Maska na włosy – Kallos + Amla + Shikakai + Brahmi + RBA olej łopianowy odżywczy
----------------------------------------------------
Mycie – RBA brzozowy
Maska – Alverde morela
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

24.02.13
Mycie – Farmona miłorząb japoński
Maska – Alverde morela
Zabezpieczenie – Joanna b/s mak i bawełna

25.02.13
Maska na skalp – Alverde brzoza + zielona glinka – dermogal + RBA olej łopianowy odżywczy
Olej – na włosy RBA łopianowy odżywczy
Mycie – Farmona miłorząb japoński (denko)
Odżywka – Alverde – brzoza (denko)
Zabezpieczenie –Joanna b/smaki bawełna (denko)

27.02.13
Olej – RBA łopianowy odżywczy
Mycie – EcoSpa
Maska – Alverde morela
Zabezpieczenie – Joanna b/s mleko i miód

28.02.13
Olej – RBA łopianowy odżywczy
Maska – Alverde morela + pantenol + olej RBA odżywczy – na noc


Moje przemyślenia:
- Cieszę się, że udało mi się trochę opanować przetłuszczanie skalpu - to dzięki brzozowemu szamponowi - Receptury  Babuszki Agafii
- Udało mi się mocniej nawilżyć włosy - pantenol
- Nadal służą mi odżywki/maski nakładane na skalp oraz bogate maski, które nakładam na włosy przed ich myciem.

                                                                        A co w marcu:
 
A jak się mają Wasze włosy?
całuję 
kosodrzewina79

 

23 komentarze:

  1. właśnie zamówiłam złotą maskę, ciekawe jak sprawdzi się u mnie :-) no i zastanawiam się właśnie nad szamponem na propolisie, ale na razie wykańczam obecne :) śliczne loczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, szczerze polecam ten brzozowy :)

      Usuń
  2. Mnóstwo całkiem nieznanych mi produktów..chyba muszę się dokształcić trochę w kwestii pielęgnacji włosów.
    A włosy masz cudowne..te loczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo produktów i sporo z nich nie znam, szczerze mówiąc;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten szampon Babydream, balsam Joanny z miodem i mlekiem i nic nie robił z moimi włosami. Szampon brzozowy bardzo lubię, bo mocno oczyszcza włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widze kilka moich ulubienców :)

    OdpowiedzUsuń
  6. trochę długa lista a ja myslałam ze ja przesadzam xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie zlota maska tez byla za slaba. Podobaly mi sie te drobinki. Dodawalam je do mgielki b/s :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale śliczne kręciołki :) ja sobie właśnie kupiłam olej babassu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. od dziecka marzę, żeby mieć takie kręcone włosy, dokładnie jak ty masz :D
    a i na pewno wypróbuję ten brzozowy szampon, może i moje włosy będą się mniej przetłuszczać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje włosy w lutym miały się dosyć kiepsko, ale w marcu jest już dużo lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zauważyłam, że ja na skalp nic oprócz wcierek i szamponu nakładać nie mogę, bo zaraz jakieś dziwne reakcje:/ Dlatego odzywka czy maska idą głównie na długość. Dużo tych produktów, ale najważniejsze, ze są efekty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oo widzę moją ulubioną maskę :D
    A co myślisz o tej odżywce z Alverde? Z avokado?

    OdpowiedzUsuń
  13. Większości produktów nie mam. Bardzo chciałabym mieć olejek z korzenia łopianu

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne włosy-zapraszam na rozdanie

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny skręt , ja chyba nigdy się takiego nie doczekam . Większość produktów których używasz niestety nie dla mnie , mam bardzo wrażliwą skórę na głowie .
    Także znaleźć mi coś łagodnego jest bardzo ciężko ,
    ostatnio nawet się dowiedziałam że Babydream to paskudztwo bo zawiera sole i coś tam jeszcze co podrażnia .

    OdpowiedzUsuń
  16. jaki ładny skręt, taki drobniutki :))

    OdpowiedzUsuń
  17. ojej imponujące fotki - to się nazywa regularność w stosowaniu... :)

    OdpowiedzUsuń