wtorek, 22 stycznia 2013

Mleczna kąpiel - szampon jajeczny na bazie serwatki mlecznej - NAMI

Witajcie,
ostatnio sięgnął dna mój szampon jajeczny, dlatego czas na jego krótką recenzję. 


Kilka miesięcy temu pisałam Wam o jego braciszku - szamponie łopianowym, z którego działania byłam bardzo zadowolona.


Jest to szampon nowej generacji, który powstał w oparciu o starożytne doświadczenie ludowe stosowania serwatki mlecznej do mycia włosów i skóry głowy. Głównym komponentem szamponów jest serwatka mleczna, która zawiera ponad 200 życiowo ważnych biologicznie aktywnych komponentów: proteiny, lipidy, witaminy, aminokwasy, mikroelementy i inne związki czynne.


Substancje, wchodzące w skład serwatki mlecznej, są zdolne do rozwiązania praktycznie wszystkich problemów włosów i skóry głowy:  
  • proteiny mleczne odżywiają i regenerują strukturę jak wewnętrznych tkanek włosów, tak i ich warstwy powierzchownej, czyniąc ją gładką, zdrową i lśniącą;  
  • lipidy i witaminy chronią i dają energię,
  • kwas mleczny i jego związki regulują wydzielanie tłuszczu i wspaniale usuwają obumarłe komórki, wzmacniając skórę głowy i zapewniając jej zdrowy wygląd.
Zawarty w żółtku jajecznym zespół fosfolipidowy aktywnie odżywia skórę głowy i włosy, aż po same końce nadaje włosom elastyczności i zdrowego blasku.

Szampon:• doskonale myją i odświeżają włosy i skórę głowy
• działają korzystnie przy łupieżu, podrażnieniach i swędzeniu skóry głowy, zapewniają jej zdrowy wygląd
• odżywiają i regenerują słabą strukturę włosów, szczególnie po ondulacjach chemicznych i farbowaniu
• chronią włosy przed łamliwością i rozdwojeniem
• nadają włosom elastyczności, prężności i mocy

Podstawowe związki czynne: laktoza, monosacharoza, olisacharoza, substancje białkowe, aminokwasy, proteiny, lipidy, zestaw witamin A, B, B2 , B6 , B12 , C, E, potas, mangan, sole wapnia, fosforu, sodu.


Skład (krótki i prosty):
  •  Milk Whey- serwatka mleczna
  • Sodium Laureth Sulfate - środek myjący
  • Eggs Yolk - żółtko
  • NaCl - sól/ zagęszcza, konserwuje
  • Fragrance - zapach
  • Cl15985 - barwnik
  • Sodium Benzoate- konserwant




    Moja opinia: 



    To aż dziwne, że szampon, który kupiłam, ot tak przy okazji(bo głównym celem zakupów był olej łopianowy i mumio) tak bardzo podbił moje serce i był ze mną tak długo. Myślę, że moje przygoda z szamponami Nami trwa już ponad pół roku. 

    Szampon zawiera SLS, czyli mocny środek myjący, co sprawiło, że został przeze mnie przeznaczony do oczyszczania skalpu i włosów - tak raz na jakiś czas - średnio co 5-8 mycie, oczywiście to zależy jakiej odżywki/maski wcześniej używałam.

    Oczyszczanie - szampon spisywał się w tej roli rewelacyjnie, było to najbardziej widoczne wtedy, gdy włosy nie chciały się układać, były oklapnięte, bez życia - wtedy sięgałam po ten szampon i włosy wracały do formy, po stosowaniu delikatnych szamponów użycie tego szamponu było przyjemnością,

    Podrażnienie - nie zaobserwowałam, ani gdy stosowałam szampon solo, ani gdy w postaci rozcieńczonej - metodą kubeczkową - (o której będzie następny post),

    Czy polecam? Tak!
    Mnie kuszą jeszcze inne wersje - najbardziej chyba ta z uczepem trójlistnym i glinką.

     cena: ok.15-18zł/280ml
    dostępność: allegro, zielarnie
    inne rodzaje: z łopianem, glinką, uczepem trójlistnym, pokrzywą

    Miałyście?
    całuję
    kosodrzewina79 


      PS W swoich zapasach włosowych odkryłam nowy rosyjski olej łopianowy do włosów suchych i zniszczonych z datą ważności luty 2013, nie jestem w stanie go zużyć przez najbliższy miesiąc, zwłaszcza, że z tą samą datą ważności mam jeszcze dwa inne oleje, dlatego, jeżeli któraś z Was jest zainteresowana, to proszę o info w komentarzu. Olej wyślę na swój koszt - na terenie kraju. Na zgłoszenia czekam tylko dzisiaj do 23.59.

 

19 komentarzy:

  1. Bardzo bardzo chętnie go przygarne :-) uwielbiam oleje, a tym podzielilabym się jeszcze z przyjaciółka :-) Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chętnie przyjmę olej :P

    a z tej firmy bardzo ciekawi mnie olej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A teraz lecę szukać w necie tych szamponów, ostatnio żaden mi nie pasuje, niestety

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią przetestuję olej! :) Szamponu nie miałam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzieś widziałam ten szampon tylko nie pamiętam już na jakiej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zaciekawiłaś mnie tym szamponem. miałabym obawy co do tego czy żółtko nie będzie zbyt zbyt "proteinujące", ale jak widać nie... gdyby nie to, że mam oko na Naturię Sibericę jak wykończę swoje szampony to bym się nim zainteresowała :)
    a olej bym przygarnęła, ale nie używam ich na tyle często, aby je zużyć w czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja ostatnio bardzo polubiłam się z rosyjskimi szamponami:)
    a olej chętnie bym przygarnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja bym była zainteresowana :) moim włosom przydałoby się coś nowego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm szampon jest interesujący więc jak tylko go gdzieś wypatrzę to kupię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. też lubię szampony jajeczne szczególnie ten Joanna z Apteczki Babuni:)
    jeśli chodzi o olej to chętnie bym go przygarnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj a mi właśnie skończył się mój olej sezamowy:) U mnie na pewno się nie zmarnuje:)
    nie przygarnę olej;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też chętnie przygarnę olej ;) Na szampony Nami już czaję się jakiś czas, tylko nie mogę się zdecydować którą wersję wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tez chetnie przygarne olejek:)

    OdpowiedzUsuń
  14. kurcze, spóźniłam się :D a chętnie bym go przygarnęła, bo rosyjskie kosmetyki bardzo przypadły mi do gustu.
    swoją drogą musisz miec spore zapasy, że znajdujesz takie perełki co jakiś czas :D ja swoje znam na pamięc :))
    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mam spore zapasy, po prostu jest tego za dużo, ale stwierdziłam, że wolę komuś to podarować, niż wyrzucić do kosza,

      PS niedługo będzie większe rozdanie :)

      Usuń
  15. Ciekawe te szampony pomimo sles w skladzie :)
    P.s zlotka maske kupilam dla drobinek. Jak wspominalam tez u siebie to lekki produkt i tez nie nawilzala mi wlosow. Ta przeciw wypadaniu jest lepsza :)

    OdpowiedzUsuń