poniedziałek, 14 stycznia 2013

Alepia - Szampon Alep z Aleppo z olejkiem Nigella

Witajcie,
po dłuższej przerwie witam Was serdecznie,
dzisiaj przychodzę do Was z recenzją szamponu Alep z Aleppo z olejkiem Nigella.



Co od producenta?

"Odżywczy szampon zapobiegający wypadaniu włosów, posiada właściwości wzmacniające i regenerujące dzięki zawartości oleju Nigella. Dla pięknych, zdrowych włosów bez łupieżu. Szampon z olejem Nigella ma działanie łagodzące, reguluje wydzielanie sebum. PH fizjologiczne, nie piecze w oczy, nie podrażnia błon śluzowych. Nawilża i odżywia skórę, regeneruje suche i zniszczone włosy.



Skoncentrowana formuła (gęsty co oznacza, że można porównać go z innymi o dużo większych pojemnościach!). Ekonomiczny. Alepia stawia na jakość i cenę.


Szampony Alepia to czyste zmydlane oleje, bez detergentów, bez SLS, wysoka jakość olei ( olej z oliwek i olej z jagód Laurie Bio) zatwierdzona przez Ecocert. Dzięki niezwykłemu procesowi powolnego zmydlania oraz szlachetności olejów, otrzymujemy ten niezwykły delikatny szampon Alep do włosów.


Marka Alepia gwarantuje autentyczność produktów oraz najwyższą jakość stosowanych olejów.

Sposób użycia: Aplikować małą ilość na wilgotne włosy, masować skórę łagodnie, ale stanowczo aby aktywne składniki przeniknęły wzmacniając korzystne oddziaływanie na skórę i włosy.Dobrze spłukać ciepłą, lecz nie gorącą wodą. Po spłukaniu nałożyć maskę regeneracyjną, w 100% naturalną Alepia z jagód Wawrzynu wmasować delikatnie we włosy po czym dokładnie spłukać.


Skład: Aqua, potassium olivate* (huile d'olive bio), potassium laurate * (huile de baie de laurier bio), glycerin *,Nigella sativa seed oil (huile de Nigelle), potassium hydroxide.
 99,8% składników pochodzenia naturalnego
21,2 % składników pochodzi z upraw biologicznych
Ważna uwaga! Ten szampon nie zawiera EDTA. EDTA to chemiczny środek zmiękczający, ale także trucizna dla organizmu i środowiska. Jeśli macie twardą wodę, z osadem wapiennym, może on tworzyć cienką powłokę na włosach (szczególnie jeśli są farbowane lub po trwałej...), to sprawia, że włosy stają się matowe, ciężkie, szorstkie lub sklejone!
Warto wówczas wybrać jeden z tych trzech rozwiązań, dla dobra Twoich włosów:

  • Stosować wodę do płukania ubogą w wapno lub przegotowaną,
  • Po spłukaniu włosów wodą z kranu, przygotować płukankę z wody i octu lub soku z cytryny: 1 szklanka wody + 1 łyżka octu, spłukać nią włosy, a następnie wysuszyć ( zapach octu zniknie w ciągu kilku minut),
  • Przed użyciem szamponu wymieszać go w równych proporcjach z glinką Bieloun ( Uwaga: glinka Beloun jest w jednym z szamponów Alepii ),
  • Zastosować odżywkę Alepia jako maseczkę po użyciu szamponu opartego na formule mydła Alep z Aleppo pochodzącego z Syrii marki Alepia" (źródło)



Moja opinia:
Zestaw szampon i odżywkę kupiłam z ciekawości, po mojej pozytywnej przygodzie z 40% mydłem Alep, które ładnie oczyszczało moją tłustą skórę twarzy.

 Moje włosy (obecnie) wyglądają mniej więcej tak:



Po pierwszym użyciu szamponu byłam przerażona:
- włosy były tłuste
- posklejane
- brudne z żółtymi nitkami 


włosy wieczorne - w dniu mycia - wyglądały na wilgotne, ale były już suche


na drugi dzień rano - tłuste strąki :(




Po takiej "przygodzie", jak możecie się domyśleć szampon poszedł w odstawkę na długie tygodnie. 

Jednaki później postanowiłam ponownie dać mu szansę. Zaopatrzyłam się w ocet malinowy i jabłkowy i po prostu zaczęłam robić po myciu szamponem płukanki octowe.



Tak oto zaczął się czas eksperymentów z szamponem Alep:
- myłam włosy szamponem Alep
- płukanka octowa
- odżywka Alep

niestety efekt był podobny:

- po myciu włosy na długości ok. 10-ciu cm od skóry głowy były puszyste, miękkie, natomiast dalsza ich część  niestety - posklejana, tłusta



Rano - włosy były po prostu tragiczne :(
- obciążone, tłuste - od razu do ponownego mycia





Nie ustawałam w próbach, testach.
Miałam wrażenie za za każdym razem jest coraz lepiej, ale nadal nie tak jakbym chciała.



  
Moje cienkie,delikatne i puszące się włosy nie polubiły się z płukankami octowymi. 
Nie układały się ładnie,nie było loków, no i ten puch :(

Opakowanie - ładna, zgrabna butelka - 250 ml
Zapach - mocny, wawrzynowy - dla mnie ok, ale wiem, że dla wielu może być on strasznym śmierdziuchem
Konsystencja - gęsta, glutowata
Barwa - żółto-brązowa

Czy do niego wrócę? Myślę, że nie. 
Po szamponie za 50 zł oczekuję jednak czegoś innego. Doceniam jednak jego dobroczynny wpływ na moja skórę głowy. Myślę, że może sprawdzić się od na zdrowych, naturalnych włosach. Z moimi, które pamiętają jeszcze dekoloryzację i drogeryjne farby, ten szampon sobie nie poradził.
całuję
kosodrzewina79

PS krem Vichy wędruje do  butterfly - czekam na adres :)
 

16 komentarzy:

  1. ten szampon to jest po prostu delikatne (potasowe) mydło naturalne. niestety istnieją osoby, które nie mogą myć włosów mydłem, należę do nich między innymi ja... kiedy myję włosy mydłem, to póki je myję, wszystko jest w porządku, jest przyjemna piana itd. niestety, kiedy zaczynam ją spłukiwać, na moich włosach tworzy się świeca i to dosłownie! u mnie nawet płukanki octowe nie są w stanie jej wypłukać... mimo to, co jakiś czas myję głowę mydłem, bo moja skóra bardzo dobrze na taki zabieg reaguje. wybieram wtedy oczywiście taki dzień, w którym nie będę się musiała pokazywać żadnej szerszej publiczności i tyle:)

    jeszcze z ciekawości takie pytanie - jaką masz porowatość włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok, doczytałam w poście o masce aloesowej natur vital, że wysoko porowate... mam taką swoją teorię, że mydło na takich włosach się nie sprawdza, więc byłabyś kolejnym jej potwierdzeniem:)

      Usuń
    2. tez tak robiłam, że myłam włosy np. na sobotę, gdy cały dzień byłam w domu, bo skóra głowy była zadowolona

      Usuń
  2. Też wielokrotnie próbowalam myć włosy różnymi mydłami i z równie opłakanym skutkiem. Moja teoria jest taka, że to nie tyle zależy od włosów co od wody- jeśli jest twarda to podczas mycia i płukania na włosach tworzą się nierozpuszczalne sole wapniowe. Jeśli stworzyło się ich dużo to żadna płukanka już ich nie wypłucze, tylko porządne mycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, od wody na pewno, ale myślę, że typ włosów również może mieć znaczenie - moja sąsiadka po umyciu włosów mydłem żadnych problemów nie zauważyła, a ja na dzień dzisiejszy mam zamontowany w domu filtr, a poprawy sytuacji przy myciu włosów mydłem jakieś szczególnej nie odnotowałam...

      Usuń
    2. po tym eksperymencie zraziłam się do mydeł i szamponów na ich bazie, ale ostatnio używam mydła, na które moje włosy reagują zupełnie inaczej, za kilka dni o nim napiszę :)

      Usuń
  3. Masz bardzo fajne loki :]
    No faktycznie- szampon za 50 zł nie powinien tak przetłuszczać włosów :/ Szkoda, ze się zawiodłaś, ale spróbowałaś.
    Zapraszam na: pretty-and-colour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, tyle pieniędzy a taki efekt...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli nie warto go kupowac ...

    OdpowiedzUsuń
  6. no cóż nie słyszałam o nim i pewnie nie będę próbować..

    OdpowiedzUsuń
  7. To już druga tak zła opinia na temat tego szamponu. Coś z nim jest nie tak,skoro oblepia włosy i zamiast myć je,to je skleja. Fatalnie ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czy czytałaś moją opinię, ale ja miałam to samo, szok, powiem Ci jedynie, ze mam włosy farbowane chemicznie, i nawet ocet ani filtrowana woda nie dawały żadnej poprawy, natomiast szampon idealnie spisuje się do mycia włosów dzieci, córce tak poprawiła sie kondycja włosków, że byłam w szoku, " sianko " stało się włosami - mocne i lśniące kosmyki, u męża też działa super, nie natłuszcza lecz odżywia i wzmacnia, podejrzewam, ze jest to też kwestia włosów, zwłaszcza farbowanych chemicznie, gryzą się te oleje z chemią, bo widzę że u moich domowników, z naturalnymi włoskami, działa świetnie.
    Ale odżywka Alepia jest boska, moje wielkie odkrycie, uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bo pewnych produktow trzeba wiedziec jak uzywac. Zmieszaj z innym szamponem na poczatek, skora glowy i wlosy pomalu sie przyzwyczajaja. Ja innego szamponu niz z aleppo nie uzywam mam blyszczace i lsniace wlosy jak po zadnym innym a porowatosc mam srednia. Jest rewelacyjny i izywa go nie tylko jako szampon. Jest swietny do ciala, doskonale nawila, likwiduje cellulit, rozstepy. Ruszcie glowa dziewczeta czasami, skoro cos jest olejem, to z zasady jest tluste.!!!
    Powodzenia w poszukiwaniach swojego idealu, ja znalazlam!!!
    p. s. wiecej kreatywnosci i moze warto zajrzec do zrodel jak sie nie wie nic o danym produkcie, skad pochodzi jak uzywac. Fora nie zawsze sa zrodlem cennych informacj. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. p. s. rewelacyjny do prania!!! Rozcienczyc oczywiscie!!!

    OdpowiedzUsuń