poniedziałek, 17 grudnia 2012

Moja pielęgnacja twarzy w listopadzie - cera tłusta

Witajcie,
moja twarz dawno już nie była w tak dobrym stanie. 
Jestem posiadaczką cery tłustej, która bardzo często sprawiam mi problemy.
Oczywiście największym był trądzik oraz wieczne błyszczenie się skóry twarzy. 
Chociaż wielki atak pryszczy mam już za sobą, to jednak nadal borykam się z nadmiernym świeceniem, zaskórnikami, rozszerzonymi porami oraz bolesnymi, ropnymi wykwitami.

W listopadzie moja pielęgnacja skóry twarzy wyglądała następująco:


Pielęgnacja  wieczorna (codzienna): przez ostatnie 3 miesiące do domu wracałam po 18, w tym czasie wypracowałam sobie następujący schemat pielęgnacji:

1. Wykonują demakijaż oczu i twarzy płynem micelarmym - od tego zawsze zaczynam, ponieważ mam wrażliwe oczy i chcę jak najszybciej zmyć cienie i maskarę (Yves Rocher - 3 cytryny (denko) i Bioderma).
2. Myję twarz wodą i żelem z Lirene.
3. Nakładam żel pod oczy - z FlosLeku arnikowy.
4.Tonizuję twarz hydrolatem z zielonej herbaty (denko) oraz cytrynowym lub 2 razy w tygodniu tonk z kwasami AHA/BHA 10% z Biochemii Urody.
5. Delikatnie wklepuję w twarz kilka kropek serum Flavo C (fantastyczne serum!)
6. I ostatni etap pielęgnacji - krem - APIS - krem nawilżający z minerałami z Morza Martwego, do którego czasami dodawałam żel hialuronowy oraz olej z pietruszki (działanie tego oleju zachęciło mnie do eksperymentowania z natką pietruszki, której sok w połączeniu z białą glinką i kilkoma kroplami oleju jojoba moja skóra pokochała). Kilka razy użyłam również kremu/żelu, który jest moim KWC - Bioderma Sebium Serum - nic tak pięknie jak on, nie wygładza i rozjaśnia mojej skóry.

W zależności od potrzeb skóry (2-3 razy w tygodniu) wykonywałam:
a) peeling - enzymatyczny z Dermiki, a gdy mam więcej czasu ten z owoców tropikalnych z e-naturalnie.pl
b) maseczkę - miętową z Queen Hellen, moje ukochane glinki - zółtą ( uwielbiam! ) i różową z Argiletz oraz maseczkę algową z Organique. Muszę tu również wspomnieć go maseczce z natki pietruszki.

Pielęgnacja poranna:
1. Myję twarz - Kanebo Sensai, jest to rodzaj błota, które fantastycznie normalizuje/matuje mi twarz.
2. Tonizuję twarz - hydrolat cytrynowy.
3. Zel pod oczy - FlosLek - arnikowy.
4. Krem - Olay do cery tłustej i mieszane (byłam wobec niego sceptyczna, ale naprawdę jest dobry).

I to tyle. Był to naprawdę dobry miesiąc dla mojej twarzy. Skóra jest dobrze nawilżona, gładka, jędrna i naprawdę promienna. Oby tak dalej.

a jak u Was z pielęgnacją twarzy?
całuję 
kosodzewina79  

PS zapraszam na ciekawe rozdanie TU


11 komentarzy:

  1. ja też się zmagam z tłustą, problemową skórą i ostatnio testuję wieloetapowe oczyszczanie twarzy: micel, olejek myjący ze szczoteczką o działaniu peelingującym, żel do mycia z glinką. Oczywiście wieczorami, bo rano nie mam tyle czasu ;)
    No i u mnie z powodu stosowania leków dermatologicznych na noc, konieczne stało się natłuszczanie na dzień- na razie radzi sobie krem z Alterry, ale jak były mrozy to musiałam kłaść olej z jojoby :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam cerę mieszaną ze skłonnością do podrażnień i pękających naczynek :/ i ile ty tego używasz! też muszę wreszcie wziąć się porządnie za pielęgnacje twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojeju! ogrom, u mnie pielęgnacja twarzt to tonik/płyn micelarny, kwas migdałowy, olejek arganowy i nivea :D 2 razy w tygodniu samoróbczy peeling i glinka ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. zainteresowałaś mnie tym serum Flavo c :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę warto, wcześniej używałam to z granatu z BU, ale niestety spowodowało ono u mnie wysyp zaskórników, a po Flavo C wiele osób mówiło mi, że wyładniałam, schudłam na twarzy - moja twarz uwielbia wit. C i ginko biloba, wiem, że kupię kolejne opakowanie :)

      Usuń
  5. Przez ciebie zrobilam sobie macerat z pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Maseczkę Queen Hellen muszę zakupić :))) Mam ten sam problem ze skórą... ;/

    Ale polecam Olejek tamanu właśnie dzisiaj zrobiłam jego recenzję... bardzo mi pomaga :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam tłustą skórę i nie mogę ostatnio poradzić sobie z błyszczeniem skóry :/ masz na to jakiś sprawdzony sposób?

    OdpowiedzUsuń