wtorek, 6 listopada 2012

Mleczna kąpiel - szampon na bazie serwatki mlecznej i ekstraktu z łopianu - NAMI

Witajcie,

dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami 
na temat szamponu:

NAMI
MLECZNA KĄPIEL
na bazie serwatki mlecznej 
z ekstraktem z łopianu

zalecany do wszystkich rodzajów włosów
a szczególnie do włosów farbowanych,
zniszczonych, łamliwych
i rozdwajających się




Na szampon natrafiłam kilka miesięcy temu, gdy szukałam jakiegoś ciekawego szamponu jajecznego.

I tak zrobiłam zakupy:

olej i szampon jajeczny zaczynam testować dosłownie na dniach


Co obiecuje producent?

Szampon:
  • doskonale myje i odświeża włosy i skórę głowy
  • działa korzystenie przy łupieżu, podraznieniach i swędzeniu skóry głowy, zapewnia jej zdrowy wygląd
  • odżywia i regeneruje słabą strukturę włosów, szczególnie po ondulacjach chemicznych i farbowaniu
  • chroni włosy przed łamliwością i rozdwajeniem
  • nadaje włosom elastyczności, prężności i mocy


To co istotne, to myślę, że fakt, że głównym skłądnikiem szamponu jest serwatka mleczna, która zawiera ponad 200 życiowo waznych biologicznie aktywnych komponentów: proteiny, lipidy, witaminy, aminikwasy, mikrielementy oraz inne związki czynne.
Proteiny mleczne odżywiają i regenerują strukkturę włosów. 
Lipidy i witaminy chronią i dają energię, a kwas mleczny i jego związki regulują wydzielanie tłuszczu i usuwaja obumarłe komórki, wzmacniając skórę głowy i zapewniając jej zdrowy wygląd.
Ekstrakt z korzenia łopianu dodatkowo odżywia i wzmacnia cebulki włosowe, odnawia słabą i uszkodzoną strukturę włosów, łagodzi podrażnienia skóry głowy.


Podstawowe związki czynne: laktoza, monosacharoza, olisacharoza, substancje białkowe, aminokwasy, proteiny, lipidy, zestaw witamin A, B, B2, B6, B12, C, E, potas, mangan, sole wapnia, fosforu i sodu.


SKŁAD (bardzo prosty, krótki)
  • Milky Whey -serwatka mleczna
  • Sodium Laureth Sulfate - substancja myjąca
  • Arktium Lappa (Burdock) Exstract - ekstrakt z łopianu
  • NaCl - sól / zagęszcza, konserwuje
  • CI 44090 - barwnik zielony
  • Sodium Benzoate - konserwant

Producent nazywa szampon "łagodnym", ale ja uważam, że tak tak nie jest. 
Dla mnie jest to silnie oczyszczający (SLS) szampon z dodatkiem dobroczynnej serwatki (proteiny) 
i ekstraktu łopianu. 
W składzie jednak najbardziej razi mnie ta sól, wiele osób z bardzo wrażliwymi skalpami może zaznać podrażnienia, przesuszenia. Ja jednak czegoś takiego u siebie nie zaobserwowałam, wręcz przeciwnie skalp jest czysty, biały, po prostu zdrowy. Szamponu używam ok.4 razy w miesiącu. Na początku, gdy myłam nim włosy, były one spłątane, ale gdy zaczęłam rozcieńczać szampon wodą czy sokiem z aloesu - po splątaniach nie było śladu. W roli oczyszczacza jest po prostu idealny. 


cena: ok.17zł/280ml
dostępność: allegro, zielarnie
inne rodzaje: jajeczny, z glinką, z rumiankiem , z uczepem trójlistnym, z pokrzywą

znacie? miałyście?
całuję
kosodrzewina79

11 komentarzy:

  1. Ja go miałam parę lat temu. Był dla mnie chyba zbyt mocny, do tego cena nie zachęca ;) Szkoda, że ma ten SLES w składzie. Z plusów to na pewno serwatka i zapach :)
    Miałam też olej, ale nie pamiętam efektów, to było zanim dowiedziałam się o olejowaniu ;) Być może stosowałam za rzadko.

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze, nigdy go nie widziałam! Ale jak wykończę jakiś swój szampon to z chęcią nabędę ten!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego produktu. Fajnie, że zaradziłaś coś na to plątanie włosów :)

    Buziaki,Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda fajnie, nigdy go nie widziałam :D Maślanka? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy go nie widziałam niestety :(
    U mnie w mieście nie ma sklepu zielarskiego, a na allegro zapewne nie zwróciłabym na niego uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam, ale wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy ten szampon :) tylko szkoda, że zawiera SLSy.

    OdpowiedzUsuń
  8. tez go miałam ale dla mnie był nie co zasłabły. Praktycznie się nie pienił i miałam wrażenie jak by mało działał.

    OdpowiedzUsuń