niedziela, 14 października 2012

Podsumowanie wrześniowej pielęgnacji włosów

Witajcie, 

dzisiaj przed Wami mocno spóźniony post o mojej wrześniowej pielęgnacji włosów.

Spóźniony, bo nie byłam zadowolona z doboru kosmetyków, a co za tym idzie i mojej całej pielęgnacji we wrześniu.
Do denka wytypowałam produkty (odżywki), których nigdy wcześniej nie stosowałam i po prostu nie znałam ich działania.
  • BF Honey VAX
  • GP balsam łopianowy
  • Gloria - emulsja i maska
  • Alverde z orzecha włoskiego i kasztanowca jadalnego
 A że podchodzę do denka poważnie, to starałam się go przestrzegać. Zużywałam produkty, których zrobiłam duże próbki do rozdania, denkowałam Artego i zaczęłam przygodę z Glorią.




Chociaż na zdjęciu  wydaje się, że jest tego bardzo dużo, czyli była duża różnorodność, to jednak nic bardziej mylnego. Wiem, że zrobiłam włosom krzywdę tym swoim wrześniowym denkiem.
  • szampon Artego - gdy zobaczyłam skład naprawdę bałam się go używać
  • BF - Wax Honey - słaby skład, na plus to tylko ten miód
  • Alverde - pięknie pachniała, ale nie nawilżała, a jedynie obciążała i przetłuszczała
  • Gloria - maska - słaba, tak raz na jakiś czas w ramach detoksu ok, ale nie do użytku codziennego
  • Gloria - emulsja - na początku byłam nią zachwycona, włosy były błyszczące, skóra głowy mniej się przetłuszczała, ale później to była męczarnia - ten chemiczny zapach :(
  • Jantar - mgiełka - w składzie ma alkohol denat - kolejny przesuszacz :(
  • Biovax - maska - puch :(
  • Organique - puch :(
  • Khadi - henna - kto stosuje, ten wie, że oj potrafi, potrafi przesuszyć :(
  • Agafii - olej wzmacniający - i tu ponownie dużo potencjalnie wysuszających ziół
Ja zamiast rzucić w kąt te Glorie, GP czy BF, to nie bo denko - rzecz święta.

We wrześniu pierwszy raz w życiu zrobiłam żel lniany - jak widać naprawdę stan włosów mnie przeraził. Z żelu byłam naprawdę zadowolona :) Wiem, że będę do niego wracała.
 Moje włosy po reanimacji żelem lnianym:



na tym zdjęciu widać jak mało mam włosów na czubku głowy, jak zagęścić włosy?

Jeżeli chodzi o refleksję, która mi się nasuwa po tym miesiącu pielęgnacji, to fakt, że muszę jednak inaczej podchodzić do denka, mniej rygorystycznie, już wiem, że moje włosy i skalp nie lubią monotonii.
Ale o korekcie włosowego denka (pielęgnacji) w następnym poście.
całuję
kosodrzewina79

PS 1
robiąc dzisiaj porządki w półproduktach odkryłam, że mam 4 buteleczki protein - hydrolizowana keratyna i jedwab, ich okres ważności upływa w grudniu 2012roku, ja nie jestem ich w stanie zużyć sama, a nie chcę wyrzucać, dlatego, jeżeli masz ochotę na jedwab/keratynę (z Mazideł), to daj znać w komentarzu (nie mam żadnych wymagań, oprócz bycia moim subskrybentem), na zgłoszenia czekam do jutra tj. 15 października 2012 roku do godz. 20.00, potem wylosuję 1 lub 2 osoby, którym na swój koszt prześlę proteiny.


PS 2 - to już dla wybitnie zainteresowanych - dokładny plan pielęgnacji:


PLAN PIELĘGNACJI WŁOSÓW – WRZESIEŃ

1.09.12
- Wcierka – Agafii ziołowy lotion -regeneracyjny (południe)
- Wcierka - Jantar (wieczór)

2.09.12
- Wcierka – Jantar (południe)
---------------------------------------
- maska Gloria + olej Agafii – wzmacniający – na całą noc

3.09.12 (6 rano)
- Mycie – emulsja Gloria
- Odżywka – Alverde – odżywka z orzechami – do wł. Ciemnych + GP balsam łopianowy
- Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko

4.09.12
- Wcierka – Agafii - ziołowy lotion –regeneracyjny (na noc)

5.09.12
- na spryskane mgiełką Jantaru, ale nie umyte włosy -  maska na 3h
(3/4 BioWax do włosów ciemnych i 1/4maska Gloria + 10 kropel soku z aloesu + ekstrakt z alg + ekstrakt z jabłka keratyna hydrolizowana + sok z pestek malin + Wit. E )
--------------------------------------------------------
- olej z kiełków pszenicy – na noc

6.09.12
- mycie – emulsja Gloria
- odżywka - GP balsam łopianowy
- Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko
7.09.12
- olej – 3 krople oleju arganowego – na noc

8.09.12 – rano
- mycie – Mypa – szampon aloesowy
- odżywka - GP balsam łopianowy
- Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko
----------------------------------------------
wieczór
- Olej arganowy – na 3h
- mycie – emulsja Gloria
- odżywka - GP balsam łopianowy

10.09.12 – wieczór
- maska ( 2 żółtka + 2 łyżki maski Gloria + 1 łyżka oliwy z oliwek + 1 łyżka oleju rycynowego) – na 1h pod czepek
--------------------------------------------------------
- mycie – emulsja Gloria
- odżywka – maska Gloria
- zabezpieczenie – Joanna b/s – mleko i miód

12.09.12
- mycie – emulsja Gloria
- odżywka - GP balsam łopianowy + 2 łyżki mix olej z winogron i olej rycynowy
- zabezpieczenie – Joanna b/s – mleko i miód

13.09.12
- Wcierka - Agafii - ziołowy lotion –regeneracyjny (na noc)
- olej – Agafii – wzmacniający  – na noc

14.09.12 – 6 rano
- szampon Artego odbudowujący
- odzywka – BF miód
- zabezpieczenie – Joanna b/s – mleko i miód
15.09.12
- na noc - żel lniany

16.09.12 (rano)
- maska – żel lniany + Biovax – 2h
-----------------------------------------------
- mycie – szampon Artego
- odżywka – maska Gloria
- zabezpieczenie - Joanna b/s – mleko i miód

17.09.12 (wieczór)
- Wcierka – Agafii – ziołowy lotion regeneracyjny
- olej – Agafii – olej wzmacniający
- maska – żel lniany + Biovax do wł. ciemnych + 5 kropel oleju z kiełków pszenicy + kofeina + ekstrakt z alg – wszystko na 3h
----------------------------------------
- mycie – szampon Artego
- odżywka – BF miód
- zabezpieczenie - Joanna b/s – mleko i miód

19.09.12 (wieczór)
- Wcierka – Agafii – ziołowy lotion regeneracyjny
- maska – żel lniany + Biovax + maska aloesowa
-------------------------------------------------------
- mycie – sok aloesowy + Artego szampon odbudowujący (w stosunki 2:1)
- odżywka – maska Gloria
- zabezpieczenie - Joanna b/s – mleko i miód

20.09.12
-  mycie – Mypa – szampon aloesowy
- odżywka – BF - miód
- zabezpieczenie – Joanna b/s – miód i mleko



22.09.12
- mycie – Mypa – szampon aloesowy + hydrolat szałwiowy
---------------------------------------------------------
Henna Khadi – orzechowy brąz + 4 łyżki maski Gloria – na 2h

23.09.12
- olej – Khadi –Alma
Maska – Biovax + 15 kropel oleju migdałowego + 5 kropel żelu aloesowego + 4 krople elastyny
------------------------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria
Odżywka – BF – miód + 10 kropel ekstraktu z alg + 20 kropel oleju z wiesiołka

24.09.12
- Wcierka – Agafii ziołowy lotion –regeneracyjny
- olej – Agafii - wzmacniający – na 2h
-------------------------------------------------------
- mycie – emulsja Gloria
- odzywka – BF miód

26.09.12
- Wcierka – Joanna – rzepa – ampułka 10ml
- olej – na włosy – Agafii – wzmacniający
-----------------------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria
Odzywka – maska Organique ANTI-AGE

28.09.12
- Wcierka – Joanna – rzepa – ampułka 10ml
- olej – na włosy – Agafii – wzmacniający – 3h
-----------------------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria
Odżywka – maska Organique ANTI-AGE

29.09.12
- Wcierka – Joanna – rzepa – ampułka 10ml
- olej – na włosy – Agafii– wzmacniający – 1,5h
- maska – Joanna – maska jajeczna + Artiste odżywka proteinowa + Olej z wiesiołka
-----------------------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria + szampon Artego
Odżywka – maska Organique ANTI-AGE

30.09.12 – na noc
Wcierka – Joanna – rzepa – ampułka 10ml
Olej – Agafii wzmacniający – na noc

:)

33 komentarze:

  1. Ja chętnie przygarnę te proteiny :) Oczywiście obserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mycie o 6 rano! Kobieto oszalałaś :)

    Mgiełka Jantara ma alkohol w składzie!! Skandal jakiś! Jak można dodawać alkohol do mgiełki! Dobrze, że jej nie kupiłam, a chciałam zamówić na doz.pl!

    A proteiny przygarnę z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie wypróbowałabym keratynę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie miałaś pecha z tymi produktami...może jednak nie ma co się upierać nad danymi produktami, tylko je odstawić jak nie działają zbyt dobrze (ja tak miałam z olejem kokosowym - najpierw byłam mega szczęśliwa, że go w końcu kupiłam, a później się okazało, że moje włosy go zupełnie nie tolerują, o twarzy nawet nie wspominam - masakra ^^').

    Bardzo chętnie bym wypróbowała jedwab *.*

    Zaś co do zwiększonego wzrostu włosów, to proponuję olej rycynowy, drożdże i pokrzywę ;). Również Eve na swoim blogu ma masę ciekawych pomysłów i kosmetyków na przyspieszenie porostu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam na myśli wzrost w sensie wyrastanie nowych włosków i docelowe zagęszczenie ;)

      Usuń
  5. piękne włoski :) kosmetyków też dużo

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja chętnie wypróbuję jedwab! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z miłą chęcią przygarnę jedwab ;) Proponuję pić pokrzywę, bardzo dobrze działą na włosiska!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam Twoją systematyczność!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja bym chętnie przygarnęła keratynę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też jestem chętna na proteinki, przydałyby się moim biednym kłaczkom :(

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny post - chętnie skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo chętnie przygarnę :))
    Świetne kręciołki! I duże denko ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie przygarnę proteinki, jeszcze nigdy nie zamawiałam z mazideł, więc nic takiego nie posiadam :))
    Uwielbiam siemię lniane, robiłam sobie glutka i jestem zachwycona efektami :))

    OdpowiedzUsuń
  14. ja również chętnie zaopiekuję się proteinkami ;)
    A na zagęszczenie włosów może jakaś woda brzozowa? Ja używałam z Barwy i zauważyłam po niej wystrzał babyhair.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale dużo tego!
    Włosy masz ładne, na porost bym jednak proponowała Jantar, chociaż przy głowie, bo po nim mam dużo baby hair :)
    I olejowanie - amla, olej kokosowy, ponoć sesa działa-ja jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja raczej nie robie sobie takigo denka. Jesli wiem, ze jakis kosmetyk jest za slaby, niedobry to go oddaje :D. Zel z siemienia tez bardzo lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. w poroście i baby-hair pomogly mi drozdze i tabletki ze skrzypem polnym. cala kuracje zaczelam w lipcu, skonczylam we wrzesniu, wloski duuzo urosly ;) a kręciołki masz przecudowne ;) ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje włosy bardzo szybko się przyzwyczajają do kosmetyków, więc takie denko i monotonia chyba by je zabiły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, przemyślałam to i zaczynam stawiać na różnorodność, denko denkiem, ale włosy i skalp są ważniejsze :)

      Usuń
  19. chętnie się zaopiekuję tymi szkrabami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. chętnie przygarnę proteinki :)
    a co do denka, szkoda poświęcać aż tak dla niego włosów, lepiej by chyba było część oddać np koleżance jak widać, że nam nie służą :)

    OdpowiedzUsuń
  21. prześwity na czubku głowy, skąd ja to znam...
    ja również polecam drożdże :) piję je od dwóch miesięcy i jestem bardzo zadowolona z efektów, choć nie mierzę ile mi przybywa na długości. po pierwszych dwóch albo trzech tygodniach zauważyłam masę baby-hair, teraz są jeszcze dłuższe i rosną kolejne ;) po umyciu wszystkie krótsze włoski zawsze śmiesznie sterczą mi na czubku, ale mnie to cieszy bardzo, że rosną :D
    zamierzam również zacząć używać wcierki Jantar. podobno daje rewelacyjne efekty - dużo baby-hair i zahamowanie wypadania, co niestety też jest częstą przyczyną przerzedzania się włosów, ja ciągle z tym walczę :(

    OdpowiedzUsuń