poniedziałek, 3 września 2012

Podsumowanie sierpniowej pielegnacji włosów


Witajcie, 
dzisiaj podsumowanie mojej miesięcznej pielęgnacji włosów

Może zacznę od tego, że gdy widziałam takie zestawienia u innych, to trochę mnie to dziwiło, śmieszyło, ale najbardziej zastanawiało, po co to komu?
Spróbowałam, wcale nie było trudno, na pulpicie jest plik, w którym zapisuję czego użyłam, zajmuje to mi kilka sekund, ale później wiem, co tak naprawdę działa na moje włosy

Kilka produktów użyłam tylko raz/dwa w ramach denka - Isana, Alterra, Facelle, (lub tak spontanicznie po nie chwyciłam - ale tego typu zachowań staram się już unikać - Khadi, Organique, ), a niektóre stosowałam regularnie.

Moje refleksje:
- powtórzoną kurację z Loccitane uważam za największa porażkę tego miesiąca. 
- Artego - ze względu na silikony obawiałam się powtórki z Loccitane, ale byłam pozytywnie zaskoczona: włosy ładnie uniesione u nasady, nadzwyczajnie miękkie, ale nie był to puch. 
Naprawdę z chęcią wrócę o tej kuracji we wrześniu - myślę, że to zasługa maski. 
- szampon aloesowy Mypa spisał się w roli gruntownego oczyszczasza jak zwykle wyśmienicie
- to samo mogę powiedzieć o żółtej masce z Isany - doskonale nawilża i ratuje włosy
- jako wcierki używałam tej samorobionej z BU, zawiera ona jednak alkohol, i po kilku dniach stosowania czułam, że mam przesuszoną i swędzącą skórę głowy, dlatego wymieszałam ją z hydrolatem 
szałwiowym z ZSK i myślę, że było to bardzo dobre posunięcie 
- od 26 zaczęłam używać kosmetyków z Glorii, jest to moje pierwsze z nimi spotkanie, ale już widzę, że emulsja w roli szamponu jest bardzo niewydajna, użyłam jej 4 razy i już widzę dno, więcej powiem po zużyciu 3 opakowań (bo tyle mam), podobna sprawa z odżywka orzechową z Alverde oraz lotionem i olejkiem z Agafii.

pozdrawiam Was serdecznie
kosodrzewina79

PS poniżej, (ale to już dla zainteresowanych) znajduje się szczegółowy plan pielęgnacji :)

PLAN PIELĘGNACJI WŁOSÓW– SIERPIEŃ 2012

2.08.12
Mycie - Isana - odżywka z jedwabiem
Odżywka - Isana - odżywka odbudowująca
4.08.12
Mycie - Isana – odżywka z jedwabiem
Odżywka - Isana – odżywka odbudowująca
5.08.12
Mycie - Alterra biotyna i kofeina + Facelle Fresh
Odżywka – Isana – odżywka odbudowująca
7.08.12
Wcierka z BU
Olej Khadi stymulujący wzrost włosów
Maska Organique ANTI-AGE
- wszystko na noc
8.08.12
Szampon Loccitane
Odżywka Loccitane
Joanna – miód i mleko b/s
9.08.12
Mgiełka Jantar
Maska Loccitane - na 2h
-----------------------
Szampon Loccitane
Odżywka Loccitane
10.08.12
Wcierka BU
Olej Khadi stymulujący wzrost
Maska Loccitane
- wszystko na noc
11.08.12
Szampon - Loccitane
Odżywka Loccitane
Joanna b/s
13.08.12
Szampon Loccitane
Odżywka Loccitane
---------------------------
Olej Khadi stymulujący
Maska - Loccitane (na noc)


14.08.12
Szampon Loccitane
Odżywka Loccitane
15.08.12
Maska Loccitane + Joanna –balsam babuni + BeBeauty krem - masło shea + Floslek – żel aloesowy 
(na noc)
16.08.12
Szampon Loccitane
Odżywka Loccitane
17.08.12
Szampon - Mypa aloesowy
Maska - Isana – żółta z pszenicą
18.08.12
Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym ZSK
19.08.12
Mycie – Facelle Fresh
Maska Organique ANTI AGE
20.08.12
Szampon Artego odbudowujący
Maska – Artego odbudowująca
                                          21.08.12
Szampon Artego odbudowujący
Maska – Artego
Joanna mleko i miód b/s
22.08.12
Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym
Olej – Agafii - wzmacniający na 1h
----------------------------
Szampon Artego odbudowujący
Maska – Artego
Joanna b/s
24.08.12
Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym
Olej – Agafii - wzmacniający
(na noc)
25.08.12
Szampon Mypa aloesowy
Maska - Isana – żółta z pszenicą
26.08.12
Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym i Jantarem
Olej – Agafii – wzmacniający - na 1h
---------------------------
Mycie –emulsja Gloria
Maska - Isana – żółta na 30min
27.08.12 - południe
- Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym ZSK i Jantarem
- włosy mocno spryskałam mgiełką Jantar
- maska Gloria + 1 łyżka maski aloesowej Natur Vital + 5 kropel keratyny hydrolizowanej + 5 kropel ekstraktu wzmacniającego włosy ZSK + 15 kropel oleju z pestek malin – wszystko na 1h
-------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria
Odżywka – Alverde – odżywka z orzechami – do wł. ciemnych
Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko
29.08.12 - rano
-Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym ZSK i Jantarem
- olej – Agafii – wzmacniający  – na 1,5h
------------------------------------------
Mycie – emulsja Gloria
Odżywka – Alverde – odżywka z orzechami – do wł. ciemnych
Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko
30.08.12 - wieczór
-Wcierka z BU rozcieńczona hydrolitem szałwiowym ZSK i Jantarem
- olej – Agafii - wzmacniający – na 1,5h
31.08.12 - rano
Mycie – emulsja Gloria
Odżywka – Alverde – odżywka z orzechami – do wł. ciemnych
Po myciu – Joanna b/s – miód i mleko
-----------------------------------------------
Wcierka – Agafii - ziołowy lotion – regeneracyjny
(ktoś dotrwał do końca?)

12 komentarzy:

  1. nie przeszkadza Ci to, że myjesz głowę co dzień?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie odpisujesz, chyba brak Ci czasu

      Usuń
    2. przepraszam, dzisiaj mogę :)

      może akurat tak wyszło, że w sierpniu myłam włosy prawie codziennie (ale to przez prawie codzienny aerobic/siłownię, a i saunę - korzystam bo jest gratis do karnetu na siłowni), ale "normalnie", to od kilku lat mam taki schemat, że myję włosy wieczorem - niedziela - wtorek - czwartek, pozdrawiam

      Usuń
  2. wow, niezły plan, ja bym nie umiała tak tego zorganizować:) Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja taki plan mam w glowie. :D Zawsze wiem co w ktorym dniu uzyc :D

    OdpowiedzUsuń
  4. widać, że bardzo dbasz o włosy, podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem zbyt "roztrzepana" na wszelkiego rodzaju plany ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślałam, ale to naprawdę nie jest trudne :)

      Usuń
  6. też myję głowę codziennie;> nakładasz odżywkę po myciu odżywką?:D jestem zaskoczona:D u mnie przyklap gwarantowany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tłusta skórę głowy, kiedyś katowałam ją mocnymi (oczyszczającymi, z SLS) szamponami, ale tylko spotęgowałam przetłuszczanie, dlatego mycie skóry głowy odzywką było dla mnie szokiem, stosowałam tę z ISANA wygładzającą, była ok, ale jednak odrobinę za ciężka, ostatnio skończyłam opakowanie emulsji Gloria (zob. plany na sierpniowe denko)i jestem zaskoczona, bo ładnie zmywa mi rosyjski olejek Agafii i dzisiaj jest 3 dzień jak włosy są ok, już nie tak świeże jak w poniedziałek, ale są ok, są związane, ale nie mam przyklapu, myślę, że warto poeksperymentować :)

      Usuń
  7. balsam do włosów z Joanny nie sprawdził się u mnie, bo miał za rzadką konsystencję, teraz mieszam go z Facelle i taką miksturą myję włosy :)

    OdpowiedzUsuń